به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، شهریور ۳۱، ۱۳۹۳

در پی حملات نظامیان به دراویش محصور در خیابان بهشت ،

ده‌ها درویش مجروح به مراکز درمانی اعزام شدند‬
شمار زنان و مردان حادثه دیده در حمله امروز نظامیان به دراویش محصور در خیابان بهشت از ۵۰ تن گذشت، در میان حادثه دیدگان یک کودک شش ماهه دیده می‌شود.



به گزارش مجذوبان نور، به دنبال حمله فیزیکی یگان ویژه نیروهای امنیتی به دراویشی که در نرده‌های امنیتی ماموران محصور بودند، بسیاری از درویش در اثر ضربات باتوم دچار شکستگی

 اعضای بدن از جمله سر و دست شده و به درمانگاه صالح که جنب حسینه دراویش قرار دارد، منتقل شدند. همچنین یک کودک شش ماهه از اثرات گازاشک آور که از سوی نظامیان میان دراویش پرتاب شده بود، بیهوش شده است. 

لازم به ذکر است در پی تلاش برای محلق شدن آن عده از دراویش که از صبح در پارکینگ شهرداری محبوس شده بودند به سایر دراویش مضروب شده در خیابان بهشت، آن‌ها نیز به شدت مورد حمله مامورین قرار گرفتند و جراحت برخی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.



یادآور می‌شود دراویش گنابادی در حالی مورد تهاجم ماموران امنیتی قرار گرفته‌اند که پیش‌تر اعلام کرده بودند قصد ایشان تجمع با چشم‌ها و دست‌های بسته در مقابل دادستانی برای مطالبه حقوق قانونی پیروان عرفان و تصوف و پایان دادن به اعتصاب غذای ۹ وکیل و فعال حقوق دراویش است اما ماموران امنیتی قبل از تشکیل تجمع اقدام به دستگیری خشونت آمیز ایشان کردند.

اسامی مجروحینی که به درمانگاه صالح منتقل شدند به شرح زیر است:

۱. اصغر بیرانوند  ۲. دکتر زکوی  ۳. رضا پاپی  ۴. محمدرضا جعفریان  ۵. محمد رحمتی  ۶. مرتضی نعیمی  ۷. جعفر آروان  ۸. محمدغضنفری  ۹. احمد حاتمی  ۱۰. محمد سهیلی فر  ۱۱. ابراهیم بخشی  ۱۲. رضا ابراهیمی  ۱۳. احسان دالوند  ۱۴. فرزانه صادقی  ۱۵. محمود فلاوند  ۱۶. امراله صادقی  ۱۷. سیدعلی مرتضوی  ۱۸. علی حیدری  ۱۹. اصغر صلواتی  ۲۰. ناصر فولادی  ۲۱. محمد بهداد  ۲۲. رامین اشکو  ۲۳. محمدرضا مگوی  ۲۴. علی زین العبادی  ۲۵. محمدرضا عیسوند  ۲۶. حسین کرم‌پور  ۲۷. امید چگنی  ۲۸. آرش ریحانی  ۲۹. نازنین زعفری  ۳۰. داود عینی  ۳۱. آرزو ملک محمدی  ۳۲. سمیرا بهبانی  ۳۳. احسان حسابی  ۳۴. معصومه ثناییان  ۳۵. حامد ذاکری  ۳۶. سهیلا ندیمی  ۳۷. زهرا زمانی  ۳۸. مریم عابدین‌زاده  ۳۹. حامد چگنی  ۴۰. مسعود عباس‌زاده  ۴۱. جلال قاءدرحمتی  ۴۲. مهناز مرادی  ۴۳. شیرین احمدی  ۴۴. محمود رحمتی  ۴۵. علی بیرانوند  ۴۶. علی کردی  ۴۷. علی مرتضوی  ۴۸. المیرا یزدانی  ۴۹. مهنوش صادقی  ۵۰. شهناز مومنی  ۵۱. فرزانه احمدی  ۵۲. سهراب مرجانی

حمله نظامیان به تجمع دراویش و تشکیل تونل باتوم
به گزارش مجذوبان نور، نیروهای امنیتی و پلیس امنیت پس از محاصره چند ساعته دراویش در خیابان بهشت که حسینه دراویش گنابادی نیز در آن واقع است، این محل را به صحنه آشوب و درگیری تبدیل کردند. 
نظامیان مستقر در خیابان بهشت با پرتاب گاز اشک آور میان دراویش محصور در نرده‌های یگان ویژه نیروی انتظامی، با باتوم به جان دراویش افتاده‌اند. 
همچنین خبر رسیده است نیروهای امنیتی تونل باتوم درست کرده و با ضرب و شتم دراویش آن‌ها را به داخل حسینیه امیرسلیمانی واقع در کوچه معراج خیابان بهشت انتقال می‌دهند. 
یک کودک ۹ ماهه در اثر پرتاپ مکرر گاز اشک آور دچار اختلال جدی تنفسی شده است، ۳ تن از دراویش دچار شکستگی سر شدند و بیش از ۵۰ مجروح به جای مانده است. 
حملات خشونت بار ماموران به دراویش در حالی آغاز شده است که دراویش پیش از این اعلام کرده بودند حاضرند با پای خود و برای حفظ امنیت کشور به زندان بروند زیرا به رغم مصونیتی که در قانون و شرع دارند، از سوی عده‌ای از شارعان و قاضیان و حتی مقامات کشوری و دولتی بی‌دین و ضد امنیتی خوانده می‌شوند.