به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، مهر ۰۱، ۱۳۹۳

مصاحبه سایت مجذوبان نور با دکتر نورعلی تابنده «مجذوب‌علیشاه»

«ما در دوستی مثل آب روانیم ولی در دشمنی سنگ خارا»
مـــن از بیــگانــگان هــرگـز ننالـــــم  /  که با من هر چه کرد، این آشنا کرد
مجذوبان نور- فایل صوتی و مکتوب مصاحبه وبسایت مجذوبان نور با حضرت آقای حاج دکتر نورعلی تابنده (مجذوب‌‌علیشاه) قطب معزز سلسله جلیله نعمت‌اللهی گنابادی از نظر بینندگان و شنوندگان محترم می‌گذرد. توضیح ضروری اینکه این مصاحبه ساعاتی پیش با ایشان انجام شده و دربرگیرنده فرمایشات حضرت‌شان‌ درباره‌ی وقایع دو روز گذشته و اعتراض دراویش گنابادی به فشارهای امنیتی وارد بر آن‌ها و زندانیان است.

-مولای معظم با سلام و تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید؛
عده‌ای از فقرا در راه هستند و به سمت تهران می‌آیند تا به فشارهایی که به برادران زندانی ما وارد می‌شود اعتراض کنند و از مسئولین قضایی جواب بخواهند، حضرت‌عالی چه صلاح می‌دانید و دستور می‌فرمایید؟ با تشکر.
از اینکه بعضی برادران می‌آیند، من که نمی‌توانم بروم دیدن‌شان، آنها آمدند برای کاری، من هم آن‌ها را می‌بینم، از این آقایان متشکرم. و این نکته هم بیشتر موجب تشکر و خوشحالی من می‌شود که در اینجا به بعضی از برادران ما بی‌جا و به زور و ستم آزار رساندند، آن‌ها متاثر شدند و برای این تأثر آمدند. از این جهت هم خوشحال شدم ان‌شالله خداوند همدلی و اتحادشان را بیشتر کند و این دستگاه‌های مختلفی که برای اداره جامعه است باید از این نعمت خوشحال باشند، برای اینکه هر کار که می‌کنند و تا حالا کردند، اختلاف زیادتر شده است. شیعه و سنی دیگر حالا یک اختلاف بزرگی برای‌شان شده است. غیر از همه‌ی آن اختلافاتی که می‌بینیم، هر اختلاف کوچکی تبدیل به جنگ روانی و لشکرکشی شده است و حال آن‌که ما در همه جا صلح می‌خواهیم و می‌خواهیم با همدلی با همدیگر در حال صلح زندگی کنیم. این ناراحتی را هم کجا ببریم؟! کسانی دشمنی می‌کنند که برادر هستند.
مـــن از بیــگانــگان هــرگـز ننالـــــم  /  که با من هر چه کرد، این آشنا کرد
یعنی همان آشنایی که دارد این کارها را می‌کند. حال من چه بگویم! کسی که نماز می‌خواند، روزه می‌گیرد، همه‌ی اینکارها را می‌کند بعد به برادر مؤمنش افترا می‌زند. و بعد آقایان مراجعی که جلوی این اتهامات و تبلیغات را نمی‌گیرند. ما حق نداریم جواب بدهیم، جواب ما را هیچ‌کس نمی‌فهمد، جز خودمان! ولی سایت‌ها مرتباً اتهاماتی می‌زنند که، نه بر خلاف واقعیت، ضد واقعیت است. خوب این‌ها همه، هر انسان واردی و عارفی را اذیت می‌کند کما اینکه آقایان [برای اعتراض آمدند]
من امیدوارم هستم قولی که این دفعه داده آقای [رئیس پلیس] به بعضی از خواهرانمان داده، این قول این دفعه ان‌شاالله عملی بشود و فراموش نکنند این را عملی کنند و این را بدانند که ما درویشیم، درویش یعنی بیکاره نه، درویشی همانی است که من اول گفتم، گفتم:
«ما در دوستی مثل آب روانیم ولی در دشمنی سنگ خارا»
با ما دشمنی نکنند، ما با هیچ‌کس دشمنی نداریم. و امیدارم این دفعه این کار را بکنند. ما باز هم به این امید یک مهلتی برای خودمان قائل می‌شویم که بعد از این مدت فشار بیاوریم. بنابراین چون در اینجا فقرای تهران بیشتر شروع کردند آقایان و خانم‌هایی هم که از شهرستان‌ها می‌آیند زیادتر از این نکنند یعنی تندتر نشود. بیایند شرکتِ در همراهی دوستان خودشان کنند. اگر دوستان خودشان آرامش داشتند، آرام باشند اگر دوستان خودشان نیاز به کمک داشتند، برای دفاع از خودشان کمک کنند. ما گفتیم: «در دفاع سنگ خاراییم، ولی در دوستی آب روان» این‌هایی که دشمنی می‌کنند ما را به عنوان آب روان تماس می‌گرفتند، و این است توقعِ اینکه ما سنگ خارا باشیم نداشتند و این خلاف‌ها و این کارهای ضدِ مصلحت را انجام دادند و توهینِ به همه‌ی مقامات و نظام تلقی می‌شود، که این‌ها قاعدتا اگر عمدی باشد باید محاکمه بشوند حتی و اگر نه، ان‌شا‌الله عمدی نباشد، توبه کنند. و این قدری بر عهده‌ی مراجعی است که افکار مردم را هدایت می‌کنند. ما هنوز هم که هنوز است با همه‌ی این دشمنی‌ها اعلام دشمنی نمی‌کنیم و نکردیم. برادرانیم ولی برادرانی که به ما حمله می‌کنند، ما هم شدیدتر حمله می‌کنیم، یعنی دفاع می‌کنیم. ولی سایرین با هم برادر هستیم. ان‌شا‌الله نه تنها آن‌ها، ما در تهران هم رعایت کنیم. امیدوارم.