به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، شهریور ۲۹، ۱۳۹۳

برخورد دوگانه رسانه های حکومتی: سکوت در برابر اعتصاب غذای دراویش،

 انعکاس خبر آزادی مریم الخواجه
 رسانه های وابسته به حاکمیت در حالی خبر آزادی یک زندانی سیاسی بحرینی پس از اعتصاب غذا را منعکس کردند که در مقابل شرایط مشابه دراویش زندانی در ایران مطلقا سکوت کرده اند.
به گزارش کلمه، چند هفته پس از بازداشت در فرودگاه، مریم الخواجه دختر یک زندانی سیاسی در بحرین در پی اعتصاب غذا آزاد شد. “عبدالهادی الخواجه” از زندانیان سیاسی و شیعیان مخالف حکومت بحرین نیز پس از اطلاع از بازداشت دختر خود همراه با او اقدام به اعتصاب غذا کرده بود.
اما این خبر امیدبخش در شرایطی در خبرگزاری های رسمی کشور منتشر شد که هنوز ده ها زندانی سیاسی و عقیدتی مظلوم در زندان های کشور محبوس هستند که برخی از آنها هم اکنون یا پیش از این اعتصاب غذا کرده اند اما با بایکوت خبری کامل در رسانه های حکومتی رو به رو شده اند.
خبرگزاری مهر با انتشار “نخستین تصویر از فعال بحرینی پس از آزادی” می نویسد: “سرانجام پس از نامه ۱۵۵ موسسه حقوق بشری به مقامات آل‌خلیفه که بر لزوم آزادی “مریم الخواجه” تاکید کرده بودند، این فعال حقوق بشری بحرینی از زندان آزاد شد”.
اما همین خبرگزاری و دیگر رسانه هایی که از بودجه عمومی کشور تغذیه می کنند، در سه هفته ای که از اعتصاب غذای دراویش زندانی می گذرد و با وجود آنکه آنها وصیتنامه هم منتشر کرده اند و خانواده آنها می گویند فقط بگذارید برای آخرین بار آنها را ببینیم، هیچ خبری را در این باره پوشش نداده اند.
مشخص نیست صاحبان چنین برخوردهای دوگانه ای در خصوص مسائل حقوق بشری در داخل و خارج، با وجدان و ایمان خود چه می کنند و در حالی که امیر مومنان علی(ع) می فرماید: «بزرگ‌ترین عیب آن است که از چیزی خُرده‌ بگیری که مانند آن در خودت وجود دارد»، چگونه با این رفتارها هنوز ادعای پیروی از مشی علوی را دارند.
امام اول شیعیان تصریح می کند که «لا تَعِب غَیرَکَ بِما تَأتیه؛ از دیگری به دلیل کاری که خود نیز آن را انجام می‌دهی، خرده مگیر» اما اعمال مدعیان ولایت علوی، دقیقا برخلاف گفته های آن پیشوای دینی است.
کلمه