به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، شهریور ۲۶، ۱۳۹۳

کارگران معدن ذغال سنگ البرز غربی اعتصاب کردند

شرکت البرز از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کنسانتره ذغال‌سنگ است

ایلنا : از صبح امروز کارگران معدن ذغال سنگ البرز غربی واقع در روستای سنگرود (استان گیلان) در اعتراض به تعویق ۲ ماه حقوق دست از کار کشیده و در مقابل درب ورودی تونل شماره ۹ این معدن تجمع کرده‌اند.
«مرتضی نیک‌پور» رئیس شورای اسلامی کارگران معادن ذغال سنگ البرز غربی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: صبح امروز (۲۵ شهریور) ۳۱۰ نفر از کارگر معادن ذغال سنگ البرز غربی در اعتراض به تعویق دو ماه حقوق و همچنین منتفی نشدن انحلال این واحد معدنی، دست از کار کشیده و مقابل درب ورودی تونل شماره ۹ این معدن تجمع کردند.
او افزود: با وجود آنکه کارگران در چندین نوبت از مسئولان استانی و شهرستانی خواسته بودند به مشکلات این معدن رسیدگی شود اما آنان نسبت به این موضوع بی‌توجهی کرده‌اند و سکوت آنان موجب گسترش اعتراضات کارگری در این معدن شده است.
به گفته نماینده کارگران، آنچه موجب نگرانی برخی کارگران در آستانه سال تحصیلی شده است فراهم کردن لوازم وسایر تجهیزات مدرسه و دانشگاه فرزندانشان است.

رئیس شورای اسلامی کار کارگران معادن البرز غربی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این حق کارگران البرز غربی است که بخواهند بابت وصول مطالبات خود نسبت به کارفرما اعتراض کنند چرا که کارفرما بطور معمول اعتنایی به اعتراضات و مطالبات کارگران این واحد ندارد.
او گفت: کارگران البرز غربی معتقدند به دلیل آنکه دور از محیط شهری در دل کوههای البرز غربی کار می‌کنند و محل سکونتشان نیز در روستاهای مجاور است صدای فریادشان به گوش هیچ مسئولی نمی‌رسد، با این حال آنان تصمیم گرفته‌اند به اعتصابات صنفی خود ادامه بدهند تا شاید کسی به سخنانشان گوش دهد.
نیک‌پور تصریح کرد: در حالی تجمع امروز کارگران که از ساعت ۶ صبح آغاز شده که نمایندگان کارگری برای پیگیری مطالبات کارگان این واحد به مرکز شهرستان (رودبار) سفر کرده‌اند و کارگران در معدن منتظرند از زبان نماینده صنفی‌شان خبرهای خوبی در زمینه پرداخت مطالباتشان بشنوند.