به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آبان ۰۲، ۱۳۹۴

اجرای حکم شش سال زندان برای جعفر عظیم‌زاده، فعال کارگری


 جعفر عظیم‌زاده، دبیر هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران طی ابلاغیه شعبه اول اجرای احکام کیفری، برای اجرای حکم شش سال زندان احضار شد.

به گزارش سایت رسمی اتحادیه آزاد کارگران ایران، اتحاد، بر اساس ابلاغیه‌ای که از شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای ناحیه ۳۳ اوین صادر شده است، عظیم‌زاده برای اجرای حکم شش سال زندان باید خود را چهارم آبان به این شعبه معرفی کند.
این فعال کارگری ۱۰ اسفند ۹۳ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «اخلال در نظم عمومی» به پنج سال زندان و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شد.
او همچنین با استناد به ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دستجات سیاسی و فعالیت مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات به مدت دو سال محروم شده است.
جعفر عظیم‌زاده، از هماهنگ‌ کنندگان و امضاء کنندگان طومار اعتراضی چهل‌هزار کارگر به علی ربیعی، وزیر کار است که در آستانه روز جهانی کارگر در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ دستگیر شد و پس از ۴۶ روز بازداشت در بند ۲۰۹‌ اوین به قید کفالت ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.
در حکم پنج صفحه‌ای عظیم‌زاده، «تشکیل اتحادیه آزاد کارگران ایران»، «اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار»، «کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل‌های آزاد کارگری»، «شرکت در تجمع روز جهانی کارگر سال ۸۸ در پارک لاله»، «هدایت کارگران در اعتراضات سال ۸۴»، «شکایت از سعید مرتضوی برای اختلاس سه‌هزار میلیارد تومانی از صندوق سازمان تأمین اجتماعی»، «نشست و ملاقات با دیگر تشکل‌های مستقل کارگری» و «اقدام به تشکیل و برنامه‌ریزی و مدیریت تجمعات کارگری در دولت جدید» به عنوان اتهامات او عنوان شده است.
در شرح اتهامات عظیم‌زاده در این حکم، همچنین آمده است که «نامبرده با افکار مارکسیستی به دنیا آمده است.»