به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مهر ۲۷، ۱۳۹۴

همسر نرگس محمدی: به او در بیمارستان دستبند و پابند زده اند و ممنوع الملاقات است


همسر نرگس محمدی، زندانی عقیدتی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت این فعال حقوق بشر با وخیم شدن حالش روز یکشنبه ۱۹ مهرماه به بیمارستان منتقل شده و از آن روز تاکنون ممنوع الملاقات است و با دستبند و پابند به تخت بیمارستان بسته شده است. تقی رحمانی گفت شبانه روز سه مامور اتاق خانم محمدی را کنترل می کنند و به گفته پزشکان همین تنش‌ها در بدتر شدن حال او تاثیر می گذارد.
تقی رحمانی به کمپین گفت: «یک مامور زن در اتاق و دو مامور مرد پشت در اتاق نرگس ۲۴ ساعته حضور دارند. پزشکان از ماموران خواسته اند تا شرایط اتاق را کمتر امنیتی کنند تا آنها بتوانند راحت معالجه را ادامه بدهند. ضمن اینکه اساسا محیط پر تنش بیماری نرگس را شدیدتر می کند. آنها به جز کادر پزشکی به هیچکس اجازه ملاقات با نرگس را نمی دهند. فقط روز یکشنبه که روز ملاقات هفتگی زندانیان است به خواهر نرگس برای ده دقیقه اجازه ملاقات داده اند اما پس از آن دیگر کسی با او ملاقات نکرده است. نرگس در زندان نیست، در بیمارستان است و احتیاج دارد کسی از آشنایانش بالای سرش باشد.»
آقای رحمانی با اشاره به اینکه نرگس محمدی بیش از ۹۰ روز است اجازه تماس با بچه هایش را ندارد به کمپین گفت: « از سه ماه پیش تاکنون که بچه ها پیش من به فرانسه آمده اند مسولان زندان به این بهانه که من متهم فراری هستم به نرگس اجازه تماس با بچه هایش را نداده اند در حالیکه این حق هر زندانی است که بتواند با اعضای خانواده اش تماس بگیرد. اگر صدای بچه ها را بشنود مطمئنا در روند بهبودیش تاثیر خواهد گذاشت.»
همسر نرگس محمدی در خصوص نحوه انتقال او به بیمارستان گفت: «نرگس روز ۱۵ مهرماه دچار تشنج عصبی شد پس از آن مسولان او را به بیمارستان امام خمینی بردند اما دو روز بعد او را مجددا به زندان منتقل کردند. با بدتر شدن حالش او را روز یکشنبه ۱۹ مهرماه به بیمارستان دیگری تحت نظارت پزشکان معالجش در حوزه مغز و اعصاب  منتقل کردند. حداقل خوب است که این بار به درخواست خانواده توجه کردند و او را به بیمارستانی منتقل کردند که پزشکان سابق خانم محمدی در‌ آنجا کار می کنند و با پرونده بیماری ایشان آشنایی دارند.»