به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، مهر ۲۸، ۱۳۹۴

علیرضا زاکانی٬ رئیس کمیسیون بررسی «برجام»:

مسئولیت برجام با روحانی و لاریجانی است
علیرضا زاکانی٬ رئیس کمیسیون بررسی «برجام» با انتقاد از متن این توافق‌نامه گفته که علی لاریجانی و حسن روحانی مسئول این پرونده هستند و جلسه سه‌نفره شمخانی، حجازی و لاریجانی «دروغ محض» است.
آقای زاکانی در جمع گروهی از نیرو‌های بسیج این مطالب را بیان کرده و از پنهان‌کاری‌های گسترده تیم حسن روحانی در مذاکرات هسته‌ای سخن به میان آورده است.
وی گفته بسیاری از مقام‌های جمهوری اسلامی حتی علی خامنه‌ای هم در جریان جزئیات مذاکرات هسته‌ای نبوده‌اند٬ اما برخی سعی می‌کنند «بگویند هسته‌ای، پرونده رهبری است که این ظلم است.»
زاکانی افزوده «هر جا کم می‌آورند به رهبری سوق می‌دهند که این نادرست است٬ بلکه مسئولیت این پرونده با کمیته هسته‌ای است و باید مسئولیت آن را روحانی و لاریجانی و خاصه آقای روحانی بپذیرند.»
این نماینده مجلس همچنین نقش دفتر علی خامنه‌ای در تصویب جزئیات «برجام» در مجلس را تکذیب کرده و گفته جلسه‌ای میان علی لاریجانی٬ علی شمخانی و علی‌اصغر حجازی تشکیل نشده است.
وی گفته این مطلب را محمدر‌ضا باهنر با مهدی کوچک‌زاده در میان گذاشت و کوچک‌زاده نیز آن را در صحن علنی مجلس مطرح کرد.
زاکانی افزوده «من اطلاع دارم سخن آقای باهنر نادرست بود، اطلاعات غلط به آقای باهنر داده بودند، اما همین اطلاعات غلط را در صحن مجلس به خیلی از نمایندگان می‌دادند و آن‌ها را دچار اشتباه کردند.»
دیگربان