به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، شهریور ۰۶، ۱۳۹۵

مصطفی پورمحمدی اعضای مجاهدین را 'خون‌آشام' خواند

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران اعضای "سازمان مجاهدین خلق" را "خون‌ریز" و "خون آشام" خوانده و گفته عده‌ای به دنبال "تطهیر کاذب" آنان هستند.
آقای پورمحمدی در سخنانش در همدان در روز پنج شنبه، چهارم شهریور، اعضای این سازمان را که "منافقین" می‌خواند با داعش مقایسه کرده و گفته است: "امروز اگر بخواهیم به نسل جدید بگوییم منافقان چه کسانی هستند نمونه بارز آنها داعش است که
در جلادی، خونریزی و خون آشامی و به بزرگ و کوچک رحم نکردن و شقاوت از بارزه‎‌‎های رفتاری آنها است."
مصطفی پورمحمدی یکی از اعضای هیات چهارنفره اعدام‌هاست که برای اولین بار بعد از انتشار فایل صوتی جلسه با آیت‌الله منتظری درباره سازمان مجاهدین سخن می‌گوید؛ هرچند او به صراحت نه اشاره‌ای به این فایل صوتی کرده و نه ماجرای اعدام‌ها.
با این حال وزیر دادگستری فعلی و معاون وقت وزارت اطلاعات در کمیته اعدام‌ها، از "انتقام‌گیری" از آیت‌الله روح الله خمینی سخن گفته است؛ پیشتر نیز شماری از منتقدان، هدف از انتشار این نوار صوتی را "تخریب چهره" بنیانگذار جمهوری اسلامی اعلام کرده بودند.
چکیده بخشی از گفته‌های آقای پورمحمدی که در سایت جماران نقل شده، این است: در داخل هم می‌خواهند برای اینها یک تطهیر کاذب ایجاد کنند و در عوض زندگی بزرگمردی مانند امام را که انقلاب به این بزرگی را رقم زده اینگونه معرفی نمی‌کنند؛ اینها هنوز از این فضای بزرگی که امام فراهم کرد به دنبال انتقام‌گیری هستند.
او با تاکید بر این که نسل جدید باید از گذشته خبر داشته باشد، افزود: بیشتر بمباران‌های انجام شده در زمان جنگ به خاطر جاسوسی منافقان بود و تمام فعالیت‌های رزمندگان ما توسط این منافقان گزارش می‌شد و بسیاری از عملیات‌ها نیز توسط منافقان لو رفت و بسیاری از شهدای ما نیز در عملیات‌هایی به شهادت رسیدند که توسط این منافقان لو داده شده بود.

درباره مصطفی پورمحمدی

مصطفی پورمحمدی در قوه قضاییه جمهوری اسلامی و دادستان انقلاب استان‌‎های خوزستان، هرمزگان و خراسان بود. محمد موسوی خوئینی‌ها، دادستان وقت، در اواسط دهه شصت او را عزل کرد و مصطفی پورمحمدی به وزارت اطلاعات رفت و در سال ١٣۶۶ معاون وزیر اطلاعات شد.
او پیش از این اتهام مسئولیت در اعدام جمعی زندانیان سیاسی را رد کرده و گفته است: "اینکه من در دهه ۶۰ لیستی از اعدامی ها را نزد آیت الله منتظری برده‌ام و ایشان مخالفت کرده‌اند قطعا دروغ است، من در وزارت اطلاعات یک روز پست امنیتی نداشتم. در دو سال اول چون می‌خواستم در جبهه باشم با اصرار آقای ری‌شهری وارد وزارت اطلاعات شدم و مسئول ضد جاسوسی شدم بنده در آن حوزه که تازه نیمه امنیتی است تنها دو سال حضور داشتم. بنابراین درگیر اعدام‌ها نبودم."
آقای پورمحمدی در سال ١٣۶۹ به مقام جانشینی وزیر اطلاعات رسید و از سال ١٣٧٠ رئیس اطلاعات خارجی بود.
او در کابینه اول محمود احمدی‌نژاد وزیر کشور و پس از آن رئیس سازمان بازرسی کل کشور بود. مصطفی پورمحمدی از سال ١٣٩٢ در کابینه حسن روحانی وزیر دادگستری است.