به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، شهریور ۰۷، ۱۳۹۵

خواهر ستار بهشتی با وثیقه آزاد شد

دادستان رباط‌کریم گفته سحر بهشتی، خواهر کارگر وبلاگ‌نویسی که در زندان درگذشت، آزاد شده است. خانم بهشتی دیشب در مراسم تولد برادرش بازداشت شد.
محمدحسین قاسم‌پور به خبرگزاری فارس گفته است: سحر بهشتی به دلیل عدم تامین وثیقه روانه زندان شده بود که با تخفیف قرار وثیقه آزاد شد.
آقای قاسم‌پور شرکت‌کنندگان در مراسم تولد ستار بهشتی را "معاند نظام" خوانده است.
بر اساس گزارش‌ها مراسم روز تولد ستار بهشتی، روز جمعه پنجم شهریور، در حالی برگزار شد که ماموران امنیتی بر ورود و خروج مهمانان نظارت داشتند و در نهایت سحر بهشتی و یک نفر دیگر را "بازداشت کردند."
دادستان رباط‌کریم به خبرنگاران گفته است سحر بهشتی به دلیل "اخلال در نظم، فحاشی و توهین به مقامات مسئول، تمرد از مامور و درگیری فیزیکی" تفهیم اتهام شد.
آقای قاسم‌پور امروز ششم شهریور، درباره شیوه بازداشت خانم بهشتی اینطور توضیح داده است: "با هماهنگی دادستانی حدود ۱۰ خودرو ارشاد شدند و در این مراسم شرکت نکردند اما در حین ارشاد سحر بهشتی با مامورین درگیر می‎شود و شروع به توهین و فحاشی می‎کند."
ستار بهشتی، آبان ماه ۱۳۹۱، زمانی که ۳۲ سال داشت، توسط پلیس فتا، مسئول کشف و پیگیری جرایم سایبری، بازداشت و به دلیل فعالیت در شبکه اجتماعی، به "اقدام علیه امنیت ملی" متهم شد. بر اساس شکایت خانواده آقای بهشتی و اظهارات وکیلش، او در جریان بازداشت کشته شده است.
ستار بهشتی را در گورستان رباط کریم، محل زندگی‌اش به خاک سپرده‌اند.
دادگاه جزایی تهران مامور پلیس متهم به قتل ستار بهشتی را به سه سال حبس تعزیری، دو سال اقامت اجباری در برازجان و ۷۴ ضربه شلاق به اتهام توهین و فحاشی محکوم کرده است.