به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، شهریور ۱۰، ۱۳۹۵

مشاور وزیر کشور در امور بانوان:

پوشش زنان دوچرخه‌سوار خلاف فتوای رهبر بود

مشاور وزیر کشور در امور بانوان گفته دخترانی که در تهران دوچرخه سواری کردند و پلاکارد فتوای رهبر جمهوری اسلامی را به دست گرفتند با لباس، هیات و شکلی آمدند که فاقد آن چیزی است که در فتوا آمده است.
خانم هیمه فرهمندپور گفته: «این بازی کردن با واژه‌ها و برخورد نادرست با موقعیت‌هاست و اتقافاً همین رفتارها باعث می‌شود که برخی‌ها سریعا گارد بگیرند.»
روز سه‌شنبه، دوم شهریور گروهی از شهروندان تهرانی با دوچرخه‌هایی که از قول علی خامنه‌ای روی آنها نوشته شده بود: «دوچرخه‌سواری زنان هم شرعی است هم قانونی»، در خیابان ولی عصر و انقلاب دوچرخه‌سواری کردند. روزنامه وقایع اتفاقیه هم در گزارشی از دوچرخه‌سواری زنان، فتوایی از رهبر جمهوری اسلامی گرفته که بر اساس آن دوچرخه‌سواری زنان با شرایطی جایز است: دوچرخه‌سواری زنان: هم شرعی است هم قانونی؟
فرهمندپور درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها گفت: «هر چقدر خانم‌ها بیشتر موازین شرعی را رعایت کنند، مقاومت‌ها در این زمینه کم می‌شود و عرصه برای حضور خانم‌ها فراهم‌تر خواهد شد؛ اما وقتی چند خانم این رفتار را نداشته باشند، بقیه هم به پای این چند نفر می‌سوزند.»
او درباره موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها و اینکه مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفته بعد از ۳۶ سال باید مساله ورود زنان به ورزشگاه‌ها حل شود؟ گفته:
«در دوره‌ای که بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها خیلی جدی شد، اواخر سال ۹۳ یا اوایل سال ۹۴ کارگروهی با حضور نمایندگان وزارت کشور، معاونت زنان ریاست جمهوری، وزارت ورزش و جوانان و نیروی انتظامی تشکیل شد و البته در آن مقطع، نشست‌های این کارگروه منتج به یک تصمیم فوری و قاطع نشد، اما اگر بعد از گذشت یکسال این پیگیری‌ها مجدداً از سر گرفته شود، شاید دوباره لازم باشد آن کارگروه موضوع را بررسی کند.»
فرهمندپور گفته کمیته نه با اصل موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها مخالف بود، نه اصل مطلوب بودنِ حضور خانم‌ها در ورزشگاه را منکر بود و نه مخالفتی با مطالبه قشری از زنان داشت: «در واقع بحث بر سر این بود که‌ آیا با در نظر گرفتن ملاحظات ضروری، حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ها امکان اجرایی شدن دارد یا خیر؟ از طرفی سوال این است که آیا در حال حاضر این زمینه و زیرساخت لازم تحقق پیدا کرده یا نه؟ پاسخ روشن است؛ به نظر می‌رسد تا تحقق این زیرساخت‌ها زمان، کار و راه زیادی پیش رو داریم.»
زمانه