به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، مهر ۱۵، ۱۳۹۷

پرتیراژترین روزنامه آلمان

خواستار قطع رابطه تجاری با جمهوری اسلامی شد
روزنامه بیلد، پرتیراژترین روزنامه آلمان، از صنایع و شرکت‌های این کشور خواسته تا هرگونه تجارت با جمهوری اسلامی را به دلیل تروریسم و تاکید بر نابودی اسرائیل، متوقف کنند.

یولیان روپکه، سردبیر سیاست خارجی بیلد در این روزنامه نوشته که «این ایران نمی‌تواند در چنین زمانی یک متحد به شمار بیاید، نه در جنگ علیه تروریسم نه به عنوان یک صادرکننده نفت یا شریک تجاری.»

او شلیک اخیر چند موشک توسط جمهوری اسلامی به سوریه را «پیام ترور» توصیف کرده زیرا به نوشته او، بر روی این موشک‌ها «شعارهای چند متری مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا نوشته بود و این برای ملاها بسیار جدی است.»

در این مقاله روزنامه بیلد آمده است: «موشک‌های جمهوری اسلامی علیه داعش شلیک نشد. این موشک‌ها در واقع به سوی افرادی شلیک شد که در برابر رژیم فاسد تهران ایستاده‌اند، علیه آنهایی که نمی‌خواهند در برابر تاکید همیشگی رهبران جمهوری اسلامی بر نابودی اسرائیل، کناری بایستند.»

بیلد با بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تیراژ، پرتیراژترین روزنامه آلمان است.

این مقاله بی‌سابقه روزنامه بیلد، همزمان شده با سفر هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان به آمریکا و دیدار او با مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود. دیداری که در آن وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد که اگرچه برلین و واشنگتن بر سر توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی اختلاف دارند اما «اهداف مشترکی» را در مواجهه با جمهوری اسلامی دنبال می‌کنند.