به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، مهر ۱۸، ۱۳۹۷

هفدهمین روز از دور جدید اعتصاب سراسری کامیون‌داران؛

افزایش شمار بازداشت‌شدگان به دست‌کم ۲۵۶ تن 
اعتصاب رانندگان کامیون ایران که در دور جدید خود به دنبال فراخوانی از روز شنبه ۳۱ شهریورماه در اعتراض به برآورده نشدن مطالبات صنفیشان آغاز شده است، روز دوشنبه ۱۶ مهرماه برای هفدهمین روز در بسیاری از شهرهای ایران از جمله “تبریز، بندر امام‌خمینی، اصفهان، بندرعباس، عسلویه، شهرضا، نطنز، زرین‌شهر، سنندج، مبارکه و استان قزوین” ادامه یافت. گزارشات حاکی از بازداشت ۲ تن دیگر در این خصوص است و با احتساب آمار بازداشت قبلی شمار بازداشت‌شدگان در این رابطه به دستکم ۲۵۶ تن رسیده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، از روز شنبه ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۷ رانندگان کامیون در بسیاری از شهرهای ایران در اعتراض به برآورده نشدن مطالبات صنفی خود دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

این اعتصاب در روز دوشنبه در بسیاری از شهرهای ایران از جمله “تبریز، بندر امام‌خمینی، اصفهان، بندرعباس، عسلویه، شهرضا، نطنز، زرین‌شهر، سنندج، مبارکه و استان قزوین” شکل گرفت.
محسن کرمی، سرپرست دادستانی قزوین از بازداشت دو تن دیگر از معترضان در این رابطه طی هفته‌های اخیر خبر داد و اتهامات مطرح شده علیه این افراد را “ایجاد ناامنی” و “اخلال در حمل و نقل” عنوان کرد. وی همچنین گفت که “پس از ارسال پرونده این افراد به دادگاه ما اشد مجازات را برای آن‌ها تقاض داریم و اگر محاربه آنان محرز شود احکام سنگینی همچون اعدام در انتظار ایشان خواهد بود”.

با احتساب بازداشت این افراد، شمار بازداشت‌شدگان در این خصوص تا زمان تنظیم این گزارش به دست‌کم ۲۵۶ تن رسیده است.

هرانا