به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مهر ۱۲، ۱۳۹۷

واکنش طنزآمیز به ماجرای استخرهاشمی

حالا که اینطور است ما هم ادا در می آوریم:
آقای هاشمی ساده زیست بود!

محمدرضا شهبازی- گروه طنز: من هر جور فکر میکنم میبینم بعضیها نمیتوانند انقدر ساده باشند و حتما دارند ادا درمی آورند. و حتما شبها هم که میروند خانه به ریش ما میخندند که امروز هم سرکارشان گذاشتیم. البته به نظر میرسد اینبار مرحوم مغفور استخر مکان جناب هاشمی را سر کار گذاشته اند. آقای غلامعلی رجایی یکی از این افراد است که از دور لااقل انقدر ساده و... به نظر نمیرسد. ایشان در مطلبی به ماجرای استخر فرح پرداخته و ابعاد جدیدی درباره فوت آن مرحوم را برملا کرده اند.
(عبارات داخل گیومه عینا از ایشان است) ایشان گفته اند: «نکته ای که برای اولین بار من برای رسوایی دروغگویان امروز با انتشار این عکس افشا میکنم»
بنده این را که خواندم با خودم گفتم ای دل غافل، دیدی؟ دیدی هرچه درباره مرگ آقای هاشمی در استخر فرح میگفتند دروغ بود؟ بعد فکر کردیم آقای رجایی میخواهند افشا کنند که آقای هاشمی در حین اردوی جهادی در حالی که داشته استامبولی ملات را حمل میکرده و برای مستضعفان خانه میساخته فوت کرده! بعد دیدیم نخیر! حرف آقای رجایی این نیست. بلکه ایشان حرفشان این است که درست است آقای هاشمی در استخر فوت شده اما «این استخر کوچک در گوشه ای از کاخ سعدآباد که هاشمی هفته ای دو بار به آن مراجعه داشته اساسا در زمان طاغوت وجود خارجی نداشته چه برسد به اینکه استخر اختصاصی فرح باشد».
بعد ایشان به ماجرای ساخت استخر یاد شده میپردازند: «آقای هاشمی از استخری که در ریاست جمهوری درست کرده بود استفاده میکرد».
راستش ما آدمهای ساده و عوام که تحت تاثیر شستشوی مغزی هستیم تا حالا فکر میکردیم نهاد ریاست جمهوری یک جایی است که در آن رییس جمهورها کار میکنند و به امورات مملکت میرسند، اما حالا به مدد آقای هاشمی که حتی مرگش هم باعث بالا رفتن اطلاعات مردم است فهمیدیم که نهاد ریاست جمهوری جایی است که در آن رییس جمهورها برای خودشان استخر میسازند و از آن استفاده می‌کنند. بعد یکجور هم می‌گویند استفاده میکرد که انگار کاری که ایشان با استخر میکرده با کاری که مردم عادی میکنند متفاوت است! بگذریم.
آقای رجایی در ادامه گفته اند: «بعد از اینکه احمدی نژاد رییس جمهور شد عملا دسترسی آقای هاشمی به آنجا مشکل شد و ما این محوطه کوچک را برای ایشان در سعدآباد آماده کردیم»
واقعا احمدی نژاد خیلی بد است. دسترسی آقای هاشمی به استخر ریاست جمهوری را محدود کرد نامرد. فکر کنم میخواسته همه آب استخر را بریزد پای درختهایش! یکی هم نبود بهش بگوید باباجان استخر خودش بود, خودش ساخته بود, خودش نفس گرفته بود و هی رفته بود زیر آب و دانه دانه آن کاشی کوچولوها را چسبانده بود کف استخر, بعد شما که حالا اتفاقی ساختمان ریاست جمهوری ات افتاده زرتی اطراف استخر ایشان, دسترسی او به استخرش را محدود میکنی؟ 
حالا چهارتا سوال مسخره هم اینجا ایجاد میشود که بالاخره اگر استخر شخصی آقای هاشمی بود چرا در نهاد ریاست جمهوری ساختند و اگر استخر ریاست جمهوری بود چرا آقای هاشمی بعد از ریاست جمهوری هم میرفتند آنجا آب بازی؟ واقعا که سوالهایم مسخره است؟ خب معلوم است دیگر! چون آقای هاشمی و ریاست جمهوری این حرفها را با هم ندارند که. بگذریم!
آقای رجایی در ادامه گفته اند: «و ما این محوطه کوچک را برای ایشان در سعدآباد آماده کردیم».
خدا خیر دهد آقای هاشمی را که دست به استخرشان خوب بود و هی برای خودشان استخر میساختند.فقط هم در مناطق محروم و بد آب و هوا و بدون امکانات میساختند, مثل کاخ سعدآباد که انقدر جای بیخودی است که سگ را با پنجه بوکس بزنی نمیرود آنجا. الان شما برو در محرومترین منطقه کشور بگو بیایید بروید استخر در کاخ سعد آباد, امکان ندارد کسی بیاید. بگو سرویس رایگان هم داریم, عمرا بیایند. بگو یک وعده نهار هم میدهیم, باز هم عمرا بیایند. یعنی میخواهم بگویم سعدآباد همچین جایی است.
بعد هم باز هی سوال برایمان ایجاد میشود که مگر مجموعه کاخ سعدآباد یک مجموعه متعلق به بیت المال نیست؟ پس چطور یک نفر آنجا برای خودش استخر خصوصی میسازد؟ جواب باز هم مشخص است. چون آقای هاشمی علاوه بر ریاست جمهوری با کاخ سعدآباد هم این حرفها را ندارند. بگذریم!
آقای رجایی در ادامه از قول آقا عماد, نوه محترم آقای هاشمی گفته اند: «مردم از پشت این محوطه استخر شده رد میشدند و نمیدانستند حاج آقا پشت این دیوار مشغول شناست».
ننگ بر مردم! تف بر مردم! سگ توی روح مردمی که از پشت دیوار نمیتوانند بوی حاج آقا را تشخیص دهند! نامردها! حاج آقا آن ور دیوار دارد شنا میکند, توی آب راه میرود و حتی شاید پشتک هم زده باشد توی آب, بعد شما همینطور سرتان را می اندازید پایین و راه میروید و متوجه نمیشوید؟ ای بمیرید شما مردم که انقدر نفهم هستید و حیف حاج آقا که هی برای شما پشت دیوار کاخ سعدآباد شنا کرد... حیف!
آقای رجایی همچنین از قول عماد جان گفته اند: «اگر کسی از پشت دیوار سنگی پرت میکرد به سقف این محوطه میخورد».
غلط کرد کسی سنگ پرت کند عماد جان! متوجه شنا کردن حاج آقا که نشده اند حالا سنگ هم پرت کنند؟! بی حیایی تا کجا؟ بی شرمی تا کی؟ حق این مردم بود هر روز که حاج آقا میرفت آنجا شنا سریع بروید توی پیاده رو و دو نفر را ببرید توی استخر و همانجا جلوی حاج آقا توی استخر خفه شان کنید تا درس عبرتی شود برای بقیه.
مردم! میبینید ساده زیستی حاج آقا را؟ اگر سنگ می انداختند میخورده سقف استخر حاج آقا در سعدآباد. حالا همه چیزهایی که استخر ساده حاج آقا در کاخ سعدآباد داشته را اینها نگفته‌اند تا ما مردم بیشتر خجالت نکشیم. مثلا اینکه حتی آبی که می آمده در استخر هم از همان آبی بوده که میرفته در خانه بقیه مردم و اگر مردم یکدفعه شیر آب را باز میکردند بعید نبود آبی که داشته میرفته توی استخر ناغافل برود توی خانه آنها! ساده زیستی از این بیشتر؟ مردم داری از این بالاتر که مانعی برای رفتن آب استخرت درخانه مردم ایجاد نکنی؟ بعد مردمِ نفهم بیایند از پشت دیوار رد بشوند و نفهمند تو آن تو داری شنا میکنی و حتی بتوانند سنگ بندازند روی سقف استخرت!
خب دیگر بس است. تا همینجا هم معلوم شد که آقای رجای داشته ادا در می آورده. حالا که اینطور است ما هم ادا در می آوریم: آقای هاشمی ساده زیست بود!

منبع: رجا نیوز