به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، آذر ۲۲، ۱۳۹۷

وزارت امور زنان افغانستان وضع قانون «منع نگاه کردن به زنان برای بیش از ۱۴ ثانیه» را رد کرد

به تازگی کاربران افغان در شبکه‌های اجتماعی نوشتند، وزارت امور زنان افغانستان قانون جدیدی وضع کرده که براساس آن، نگاه کردن به زن نامحرم برای ۱۴ ثانیه ده‌هزار افغانی (پول افغانستان) جریمه نقدی دارد.

این خبر واکنش‌های مثبت و منفی را در بین کاربران افغان در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت.

در پی این واکنش‌ها، وزارت امور زنان افغانستان امروز چهارشنبه ۱۲ دسامبر طی اعلامیه‌ای این خبر را رد کرد.

وزارت امور زنان افغانستان نوشته استک «چنانچه که دیده میشود دربعضی از رسانه‌های اجتماعی خبر کاملا ً غلط نشر گردیده که گویا وزارت امورزنان قانون که درآن مرد حق ندارد بیشتر از ۱۴ ثانیه به زن ویا دختر نگاه کند و مطابق این قانون ده هزار افغانی جریمه خواهد شد، وزارت امورزنان به قاطعیت این شایعه را رد میکند».

قابل ذکر است که قبل از این نیز، بر بنیاد قانون منع آزار و اذیت زنان در محیط کار در افغانستان، اظهار نظر در باره‌ی لباس، چهره، وزن و ظاهر زنان را جرم پنداشته بودند.

مطابق به این قانون منع آزار و اذیت زنان در افغانستان، کسانی که در محیط کار با زنان چنین رفتارهایی داشته باشند تا ۲۰ هزار افغانی (پول افغانستان) جریمه‌ی نقدی و در صورت تشدد جرم، به سه ماه حبس محکوم خواهند شد.

مسؤلان وزارت امور زنان افغانستان از تمام وزارت‌ها و اداره‌های دولتی این کشور خواسته بودند تا در تطبیق این قانون با این وزارت همکاری کنند.

العربیه