به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، خرداد ۱۳، ۱۳۹۹

اوباما خشونت‌های اعتراضات در آمریکا را محکوم کرد

باراک اوباما رئیس جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا شامگاه دوشنبه اول ژوئن 2020 کاربرد خشونت در اعتراضاتی که در مناطق مختلف کشورش به را افتاده را محکوم کرده و در عین حال اقدامات معترضان مسالمت‌جوی خواستار اصلاحات را تحسین کرد. اوباما در مقاله‌ای که در پایگاه اینترنتی « میدیام» منتشر شده نوشت که غالبیت اعظم معترضان مسالمت جو هستند اما «عده‌ای اندک» دیگران را به خطر می‌اندازند و باعث آسیب رساندن به مجتمع‌هایی می‌شوند که معترضان خواستار کمک به آنها هستند.

اوباما که از سوی حزب دمکرات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا را برای دو دوره بر عهده داشت، گفت که خشونت‌ها « ویرانی را در مناطقی که اغلب از نقص خدمات و سرمایه‌گذاری رنج می‌برند به بار می‌آورند و نگاه‌ها را از توجه به مسأله‌ای بزرگتر منحرف می‌کنند».

این در حالی که کایلی ماکینانی سخنگوی کاخ سفید دوشنبه در کنفرانسی خبری از «استقرار 17 هزار عنصر از گارد ملی در 24 ایالت آمریکا خبر داد».

سخنگوی کاخ سفید گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا «خواستار تشکیل مرکز فرماندهی متشکل از وزیران دادگستری، دفاع و رئیس ارکان برای بررسی بحران شده و در این‌باره به دلایل بسیار زیاد درباره نقش داشتن جنبش «آنتیفیا» در اقدامات خشونت‌آمیز اشاره کرد.

کایلی یادآور شد که « گارد ملی برای کاهش تنش‌ها در خیابان‌ها مستقر شده است». او افزود که متوقف کردن اقدامات آشوب‌گرانه از جمله وظایف فرمانداران ایالت‌ها است اما آنها در انجام آن ناکام شدند.

کاخ سفید همچنین در کنفرانس خبری ویدیوهایی را از عملیات تحریک به خرابکاری در حین تظاهرات به نمایش گذاشت.

سخنگوی کاخ سفید همچنین تاکید کرد که « نمی‌توان اجازه داد عملیات‌های سرقت و غارت در شهرهای آمریکا ادامه یابد».

العربیه