به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، خرداد ۲۵، ۱۴۰۲

مادر کیان پیرفلک در حصر خانگی است

 به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، ماه‌منیر مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک، از ۲۱ خرداد در حبس خانگی است و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی از روز یکشنبه خانه والدین کیان پیرفلک را محاصره کرده و تمام وسایل ارتباطی را از آن‌ها گرفته‌اند.


بر اساس این گزارش، از سرنوشت و محل حضور میثم پیرفلک، پدر کیان و پسر کوچک آن‌ها، اطلاعی در دست نیست و شاهدان عینی گفته‌اند خیابان‌های مجاور منزل والدین کیان پیرفلک نیز تحت کنترل نیروهای امنیتی است و از هرگونه فیلمبرداری ممانعت می‌شود.


این اتفاق در حالی رخ داد که روز یکشنبه ۲۱ خرداد در سالگرد تولد کیان پیرفلک، پویا مولایی‌راد، پسرعموی ماه‌منیر مولایی‌راد هم به ضرب گلوله نیروهای جمهوری اسلامی مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.


هم‌زمان سجاد پیرفلک، عموی کیان، در توییتر خبرهای مربوط به حصر خانگی را تکذیب کرد. او  نوشت: «حبس خانگی و بحث‌های مطرح‌شده در مورد خانواده پیرفلک و مولایی‌راد صحت ندارد. هیچ کس از اعضای خانواده با محدودیت برای تردد مواجه نشده است. از هموطنان عزیز خواهشمندم از پذیرش و بازنشر شایعات خوداری فرمایند.»


این در حالی‌ است که پس از سالگرد تولد کیان پیرفلک هیچ خبری از ماه‌منیر مولایی‌راد در دست نیست و به نظر می‌رسد او و خانواده‌اش از دسترسی به وسایل ارتباطی محروم‌اند. بی‌اطلاعی از وضعیت مادر کیان پیرفلک باعث شده است گزارش‌ها در مورد حصر خانگی او کماکان به قوت خود باقی بماند.


به دنبال واکنش‌ها به کشته شدن پویا مولایی‌راد، رسانه‌های وابسته به جمهوری اسلامی مانند نورنیوز و خبرگزاری تسنیم تلاش کردند تا او را مسئول کشته شدن یک مامور پلیس و مادر کیان را بسترساز رویدادهای سالروز تولد کیان معرفی کنند.


بیشتر بخوانید


پرونده‌سازی امنیتی رسانه‌های نظام برای مادر کیان پیرفلک؛ «نظام قاتل و طلبکار»


پویا مولایی، از اقوام کیان پیرفلک، به‌دست ماموران امنیتی کشته شد


تولد جهانی کیان؛ فرزندی که جمهوری اسلامی از ایران گرفت

این اولین بار نیست که حاکمیت به مادر کیان پیرفلک می‌تازد. روزنامه کیهان روز چهارشنبه با انتشار مقاله‌ای به‌شدت به ماه‌‌منیر مولایی راد حمله کرد و او را به نفرت‌پراکنی علیه جمهوری اسلامی متهم کرد. روزنامه کیهان، با مدیریت حسین شریعتمداری، با متهم کردن مخالفان جمهوری اسلامی به تلاش برای برپایی جنگ قومیتی در خوزستان، نوشت: «تروریست‌ها و رسانه‌های معاند که به خون و کشتار افراد برای تحریک عواطف نیاز مبرم داشتند، از همان لحظه نخست تمرکز خود را روی نوجوانی به نام کیان پیر فلک قرار دادند و با استفاده از نام این کودک معصوم و همراهی ماه‌منیر مولایی‌راد، مادر او با معاندان، زمینه چند تجمع و آشوب را فراهم کردند.»


ماه منیر مولایی‌راد در ماه‌های پس از کشته شدن فرزندش همواره مسئولیت قتل کیان را متوجه ماموران حکومت جمهوری اسلامی دانسته است. با این حال قوه قضاییه جمهوری اسلامی مجاهد کورکور و چند نفر دیگر از اهالی ایذه را به قتل کیان پیرفلک متهم و برای آن‌ها حکم اعدام صادر کرده است.


خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در مطلبی با عنوان «چرا باید با مادر کیان پیرفلک بابت جنایت امروز برخورد شود؟»، ادعا کرد: «مادر کیان یکی از آتش‌بیاران و معرکه‌سازان اصلی بود که بی‌توجه به عاملان آن جنایت، فضای نامعقولی را تمهید کرد. این شهید قربانی فضاسازی تروریستی و ناجوانمردانه‌ای است که در ماه‌های گذشته صورت گرفت و متاسفانه ماه‌منیر مولایی یکی از عوامل اصلی آن بود و از قضا خود اقدام تروریستی را نیز پسرعموی او انجام داد.»


ادعاهایی که با پرونده‌سازی‌های قبلی دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی برای خانواده‌های دادخواه با هدف بازداشت، شکنجه و سرکوب منتقدان تفاوتی ندارد؛ مانند ادامه بازداشت و شکنجه ناهید شیربیشه و منوچهر بختیاری، پدر و مادر پویا بختیاری، جوان کشته‌شده در اعتراضات آبان ۱۳۹۸ که به دلیل دادخواهی خون فرزندشان و انتقاد از علی خامنه‌ای، برایشان احکام حبس طولانی صادر شده است.