به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، خرداد ۲۷، ۱۴۰۲

امانوئل مکرون در همایش ویوا تکنولوژی: فرانسه ۵۰۰ میلیون دلار در هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند

 

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در نخستین روز هفتمین همایش ویوا تکنولوژی اعلام کرد که این کشور ۵۰۰ میلیون یورو در زمینه هوش مصنوعی سرمایه‌ سرمایه‌گذاری می‌کند. همایش ویوا تکنولوژی که در تاریخ چهاردهم ژوئن در پاریس آغاز شد، تا فردا هفدهم همین ماه ادامه دارد. 

امانوئل مکرون یک روز پیش از آغاز این همایش نیز در حساب توییتر خود اعلام کرده بود که می‌خواهد فرانسه «قهرمان» هوش مصنوعی در جهان باشد و در «خط مقدم این انقلاب صنعتی جدید» قرار بگیرد.

وی در روز اول همایش ویوا تکنولوژی به زبان فرانسوی و انگلیسی درباره استراتژی فرانسه و اروپا درباره هوش مصنوعی گفت: «بدترین سناریو این است که اروپا کمتر از آمریکا و چین بر هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کند. امکان رخ دادن چنین سناریویی وجود دارد و من از آن پشتیبانی نمی‌کنم.»


امانوئل مکرون در این همایش همچنین از توسعه مدل‌های کلان فرانسوی برای گسترش «قدرت نرم» این کشور و مقابله نفوذ کشورهای انگلیسی زبان، بوژه آمریکا دفاع کرد.


همایش ویوا تکنولوژی برای نخستین بار در سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز به کار کرد. امسال (۲۰۲۳) فرانسه با اجرای برنامه‌های متعدد،‌ از استارتاپ‌ها و برنامه‌های نوآوری پشتیبانی کرد. ارایه «ویزای استعداد» برای صاحبان ایده و صاحبان استارتاپ‌ها از جمله این برنامه‌ها بود.

رادیو فرانسه