به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، خرداد ۳۱، ۱۴۰۲

حمله پلیس به پایگاه مجاهدین خلق در آلبانی

  

«دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران»، تشکیلاتی که مجاهدین خلق اصلی‌ترین تشکیل‌دهنده آن است در اطلاعیه‌ای از حمله پلیس آلبانی به اقامتگاه آنها در این کشور خبر داده است. این اطلاعیه گفته پلیس آلبانی در این حمله از گاز اشک‌آور و گاز فلفل استفاده کرده، یک نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

وزارت کشور آلبانی علمیات پلیس علیه اقتامگاه مجاهدین خلق را تایید کرده و درباره علت حمله گفته است: سازمان مجاهدین خلق توافق سال ۲۰۱۴ را نقض کرده است.

بیانیه وزارت کشور آلبانی می‌گوید: عملیات امروز ما مطابق قوانین و بر اساس حکم دادگاه عالی مبارزه با تروریسم صورت پذیرفته است. مطابق توافق میان ما و سازمان در سال ۲۰۱۴، اعضای این سازمان صرفا به دلایل انسان دوستانه در کشور ما پناهنده شده بودند، اما با انجام اقدامات تروریستی و سایبری این توافق را نقض کرده‌اند.

متن این اطلاعیه که در وبسایت مجاهدین خلق منتشر شده به شرح زیر است:

«حمله ناگهانی بیش از ۱۰۰۰ پلیس در آلبانی به اشرف۳، شهادت یک مجاهد خلق و مصدوم شدن بیش از ۱۰۰نفر در اثرگاز فلفل که حال شماری از آنان وخیم است

به درخواست فاشیسم دینی حاکم بر ایران، صبح امروز ۳۰خرداد ۱۴۰۲ حدود ۱۰۰۰ پلیس آلبانی در یک اقدام جنایتکارانه و سرکوبگرانه به اشرف حمله کردند. بسیاری از درها و کمدها و وسایل را شکستند و با گاز اشک‌آور و گاز فلفل به ساکنان حمله کردند. بسیاری از کامپیوترها را شکسته و یا با خود برده‌اند.

در اثر این حمله جنایتکارانه، مجاهد خلق علی مستشاری به‌شهادت رسید و بیش از ۱۰۰تن در اثر گاز فلفل مصدوم شدند که حال برخی از آنان و خیم است و شماری به بیمارستان مادر ترزا در تیرانا منتقل شدند

رفتار پلیس آلبانی یادآور حملات جنایتکارانه نیروهای مالکی به اشرف در عراق در فاصله سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ است.

مقاومت ایران از دولت آمریکا و ملل متحد که امنیت و سلامت ساکنان اشرف را بارها تضمین کرده‌اند، می‌خواهد این رفتار جنایتکارانه و وحشیانه را محکوم کنند و تضمینهای لازم را برای ممانعت از این رفتارهای غیرقانونی که بسیاری از معاهدات بین‌المللی از جمله کنوانسیون پناهندگی، اعلامیه جهانی حقوق‌بشر و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر را نقض می‌کند به‌عمل بیاورند. اتحادیه اروپا که آلبانی کاندیدای عضویت آنست این حمله وحشیانه را باید محکوم کند و دولت آلبانی را به‌خاطر این رفتار مورد حسابرسی قرار دهد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۳)»

ایران امروز