به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، تیر ۰۴، ۱۴۰۲

چهار کودک ۱۳ تا ۱۵ ساله در میان بازداشت‌شدگان اعتراضات زاهدان

 

یک رسانه حقوق بشری، اسامی ۱۴ تن از بازداشت شدگان اعتراضات روز جمعه، ۲ تیر در زاهدان را منتشر کرده است که در میان‌ آن‌ها اسامی چهار کودک نیز دیده می‌شود.


بر اساس گزارش خبرگزاری حال‌وش، نیروهای حکومت ایران چهار کودک ۱۳ تا ۱۵ ساله به‌ نام‌های «امیر عالیزهی»، «عدنان عالیزهی»، «ایرج هاشمزهی» و «اسفندیار هاشمزهی» را در جریان بازداشت‌های دیروز زاهدان دستگیر کرده‌اند.


حال‌وش ضمن احراز هویت چهارده نفر از بازداشت شدگان دیروز، تاکید کرده است که ده ها شهروند بلوچ در شهرهای بلوچستان توسط نیروهای امنیتی  و نظامی بازداشت شده‌اند.


روز گذشته و همزمان با سی‌وهشتمین جمعه اعتراضی زاهدان، شمار دیگری از شهرهای استان سیستان و بلوچستان از جمله ایرانشهر، راسک، سوران و چابهار نیز شاهد تظاهرات اعتراضی مردم علیه نظام جمهوری اسلامی بود.


در شهرهای راسک و سوران، اعتراضات مردمی با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و بر اساس گزارش‌ها، شهروندان بلوچ تا ساعت‌های پایانی شب به اعتراضات ادامه دادند.


در شهرستان راسک جوانان معترض با روشن کردن آتش اقدام به مسدود کردن جاده راسک به سرباز کردند.


این اقدام در پاسخ به درخواست مولوی عبدالغفار نقشبندی، روحانی معترض اهل سنت انجام شد که از شهروندان خواسته بود، راه‌های مواصلاتی راسک را برای جلوگیری از رفت و آمد نیروهای جمهوری اسلامی مسدود نمایند.

ایران وایر