به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، خرداد ۲۸، ۱۴۰۲

اختصاصی؛ تحویل و تدفین پیکر پویا مولایی‌راد به حضور مادر کیان در اداره اطلاعات مشروط شده

 

یک هفته پس از کشته شدن پویا مولایی‌راد به دست نیروهای امنیتی، بر اساس تازه‌ترین اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، ماموران امنیتی جمهوری اسلامی تحویل پیکر او برای تدفین را به حضور ماه‌منیر مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک، در اداره اطلاعات مشروط کرده‌اند.


بنا به اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، ماه‌منیر مولایی‌راد، برای صبح یکشنبه ۲۸ خرداد به اداره اطلاعات احضار شده است.


این در حالی است که ماموران امنیتی ظهر شنبه ۲۷ خرداد سجاد پیرفلک، عموی کیان، را بازداشت کردند و ویدیوهای اختصاصی ارسال‌شده به ایران‌اینترنشنال از ایذه نشان می‌دادند که در همین روز شیشه مزار کیان پیر‌فلک شکسته شده است.


ماموران امنیتی به خانواده‌های مولایی‌راد و پیرفلک گفته بودند شنبه پیکر پویا مولایی‌راد را تحویل خواهند داد، اما نه تنها پیکر او را تحویل ندادند، بلکه به بازداشت و احضار اعضای دیگر این خانواده روی آوردند.



پویا مولایی‌راد پسر عموی مادر کیان پیرفلک، روز ۲۱ خرداد در روز سالگرد تولد کیان توسط ماموران حکومتی کشته شد و مقام‌ها و رسانه‌های جمهوری اسلامی تلاش کردند روایتی حکومتی از این حادثه را مطرح کنند.


همچنین ویدیویی در بعضی از کانال‌های حامی حکومت در تلگرام منتشر شد که در آن رضا مولایی‌راد، پدر پویا، بدون اشاره به کشته شدن پسرش، از کشته شدن یک مامور امنیتی به نام «سرگرد قنبری» در ۲۱ خرداد ابراز تاسف کرده و هرگونه فراخوان تجمع برای ۲۵ خرداد را از سوی خانواده خود رد می‌کند.


این فراخوان پس از کشته شدن پویا و در حمایت از خانواده کیان پیرفلک و اعتراض به کشته شدن این جوان منتشر شده بود.


اکنون احضار ماه‌منیر مولایی‌راد به وزارت اطلاعات در حالی است که به دنبال کشته شدن پویا و واکنش‌های گسترده به این قتل حکومتی، رسانه‌های امنیتی و حکومتی جمهوری اسلامی خواستار برخورد با خانم مولایی‌راد شدند.


نورنیوز، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی ایران ضمن سناریوسازی علیه خانواده کیان پیرفلک، خواستار برخورد با مادر کیان شد و نوشت: «فراخوان ماه‌منیر مولایی‌راد زمینه‌ساز اتفاقات ایذه بود» و «مماشات با این‌گونه افراد که بعضا داغ‌دار عزیزان کشته شده خود هستند»، دیگر قابل توجیه نیست.


همچنین کانال تلگرامی صابرین نیوز، نزدیک به سپاه پاسداران در مطلبی خواستار برخورد با مادر کیان پیرفلک شد.


پس از کشته‌شدن کیان پیرفلک به دست نیروهای حکومت، مادر او بارها به کشته‌شدن فرزندش و سایر شهروندان در جریان خیزش انقلابی اعتراض کرد.


خانواده پیرفلک همواره تاکید کرده‌اند مجاهد کورکور که قوه قضاییه جمهوری اسلامی برای او حکم اعدام صادر کرده، در محل تیراندازی در زمان کشته شدن کیان نبوده و اتهام وارده به او برای سناریوسازی قتل فرزندشان است.


در ماه‌های اخیر، مادر کیان پیرفلک همواره موضع خود علیه حکومت را صریحا بیان کرده است.


او دو ماه پیش، با اشاره به سفر رئیسی به استان خوزستان و برنامه دیدار با عشایر در اینستاگرام نوشت: «اینجا سرزمین دلیران است. قدم‌گذاشتن به اینجا دل بزرگی می‌خواهد. مبادا لاشخوری به بهانه و وعده‌های واهی قدم بگذارد که بال‌هایش را قیچی خواهیم کرد.»


اما همزمان، فشارهای حکومت جمهوری اسلامی علیه مادر کیان طی ماه‌های گذشته نیز وجود داشت.


به عنوان نمونه، ماه‌منیر مولایی‌راد، روز ۱۲ اردیبهشت به‌مناسبت «روز معلم» در ایران، با انتشار تصویری از خود در کلاس درس، نوشت: «شاید دیگر اجازه ورود به مدرسه را نداشته باشم اما مثل زمان کرونا به‌صورت مجازی تدریس می‌کنم، اما اینبار دروس عمومی آموزش می‌دهم، شرافت، آزادگی و کشف حقیقت».

ایران اینترنشنال