به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، تیر ۰۲، ۱۴۰۲

گزارش‌هایی از ضرب و شتم آتنا فرقدانی و نازیلا معروفیان

 «محمد مقیمی»، وکیل آتنا فرقدانی فعال مدنی بازداشت شده، در حساب کاربری خود در توییتر از «ضرب‌و‌شتم» موکلش در زندان قرچک به دست «چند زندانی جرایم عادی» خبر داد. بر اساس اطلاعاتی که آقای مقیمی منتشر کرده است، آتنا فرقدانی روز سه‌شنبه ۳۰خرداد۱۴۰۲، «متوجه مسموم بودن غذایش شده و از خوردن آن خودداری کرده است.»


این وکیل دادگستری در ادامه نوشته است هنگامی که موکلش برای تهیه غذا به بوفه زندان مراجعه کرده، توسط چند زندانی جرایم عادی «که از سوی نظام اجیر شده‌اند، مورد ضرب‌و‌جرح قرار گرفته و مجروح شده است.»


آتنا فرقدانی نقاش، کارتونیست و فعال مدنی، روز چهارشنبه۱۷خرداد، پس از مراجعه به دادسرای اوین، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد. از وضعیت جسمی او پس از ضرب‌و‌شتم اطلاعی در دست نیست.


همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی از «ضرب‌و‌شتم» نازیلا معروفیان توسط ماموران یگان‌ویژه خبر دادند.


نازیلا معروفیان، خبرنگاری است که هفته گذشته اعلام کرد به‌دلیل افشای توهین جنسی مامور یگان‌ویژه بر سر حجاب اجباری، از کار خود اخراج شده است.


براساس ویدیویی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده، به‌نظر می‌رسد ماموران تلاش می‌کنند فردی که گفته شده نازیلا معروفیان است را، در خیابان بازداشت کنند و صدای زنی شنیده می‌شود که فریاد می‌زند «حکم بیارید.»


گزارش‌هایی از ضرب و شتم آتنا فرقدانی و نازیلا معروفیان

علاوه‌بر شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی که تایید کرده‌اند خانم معروفیان در محدوده تئاتر شهر، به‌شدت «کتک» خورده و روی زمین کشیده شده است، «نیلوفر میرزایی»، از نزدیکان خانم این خبرنگار که خود نیز سابقه بازداشت دارد، ضرب‌و‌شتم نازیلا معروفیان در خیابان را تایید کرده، اما هنوز مشخص نیست که این خبرنگار بازداشت شده است یا خیر.


نازیلا معروفیان در جریان اعتراضات سراسری بعد از گفت‌وگو با «امجد امینی» پدر «مهسا[ژینا]امینی» درباره آنچه بر او گذشته بود، بازداشت و به دو سال زندان محکوم شد.