به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، خرداد ۲۷، ۱۴۰۲

شعارهای مرگ بر دیکتاتور و زن، زندگی، آزادی در کنسرت علیرضا قربانی + اتهام زنی ضرغامی

 وزیر گردشگری: این‌ها گروه فشار جدید هستند

concert.jpg

رادیو فردا - به دنبال انتشار ویدئوهایی از کنسرت علیرضا قربانی، خواننده که نشان می‌دهد تعدادی از شرکت‌کنندگان شعارهای ضدحکومتی از جمله «مرگ بر دیکتاتور» و «زن، زندگی، آزادی» سر می‌دهند، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری ایران، این معترضان را «گروه فشار جدید» خواند.

عزت‌الله ضرغامی روز ۲۶ خرداد با اشاره به «استقبال مردم» از کنسرت‌‌هایی که در مجموعه سعدآباد برگزار می‌شوند، گفت «برخی که در میان جمعیت مردم که می خواهند شاد باشند، می‌آیند و شعار ساختار شکنانه می‌دهند با شادی مردم مخالف هستند. این‌ها گروه فشار جدید هستند و جمع را به هم می‌ریزند.»

***

او اضافه کرده که «خود مردم باید آرامش و سلامت برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی را حفظ کنند»، چراکه به گفته او «نباید ١٠ تا ٢٠ نفر مانع شادی ٢ هزار نفر شوند».

برخی کاربران در توئیتر نوشته‌اند شعارهای حاضران در مجموعه سعدآباد بعد از اجرای ترانه «از خون جوانان وطن لاله دمیده» توسط آقای قربانی در بخش پایانی شب اول کنسرت سر داده شد و در دومین شب، اجرای این قطعه از برنامه کنسرت حذف شد.

دولت جمهوری اسلامی سال گذشته و بعد از آغاز اعتراض‌ها کوشید با صدور مجوز کنسرت‌های موسیقی وضعیت کشور را عادی جلوه دهد. امسال هم این روند ادامه دارد، هرچند که ماه گذشته پنج خواننده پاپ گزارش‌ها درباره «ممنوع‌الکار» شدن خود را تأیید کردند.

در روزهای اخیر تصاویری که از کنسرت‌های موسیقی در سالن وزارت کشور و تالار وحدت در فضای مجازی منتشر شده است، نشان می‌دهد زنان بدون حجاب اجباری حضور دارند و همزمان با اجرای موسیقی روی صحنه، عده‌ای در میان تماشاگران می‌رقصند.

گویا