به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، تیر ۰۷، ۱۴۰۲

نمایش مستند "شکنجه سفید" برای نمایندگان پارلمان اروپا

  

فیلم “شکنجه سفید” ساخته نرگس محمدی با حضور نمایندگان پارلمان اروپا در ساختمان پارلمان در بروکسل اکران شد.

مستند “شکنجه سفید” ساخته نرگس محمدی با حضور نمایندگان پارلمان اروپا، اعضای حزب سوسیال دموکرات آلمان و نمایندگان حزب سبز آلمان و فعالین حقوق بشر ایرانی و آلمانی و فرانسوی در ساختمان پارلمان اروپا در بروکسل به نمایش درآمد.

هانا نیومن نماینده حزب سبز و از اعضای پارلمان اروپا اظهار داشت که مستند “شکنجه سفید” بسیار تاثیرگذار است و شجاعت نرگس در برابر زندان، شکنجه و سلول انفرادی در طی تمام سالهای مبارزات او ستودنی است. او افزود که ما خواستار آزادی فوری نرگس محمدی هستیم.

دلارا بورخارد نماینده حزب سوسیال دموکرات آلمان و از اعضای پارلمان اروپا، اظهار داشت که فیلم عمیقا تکان‌دهنده است و ما باید با هر نوع شکنجه‌ای از جمله شکنجه سفید و سلول انفرادی در زندانها مبارزه کنیم. او از مستند “شکنجه سفید” تقدیر کرد.

و سپس چهار فعال سیاسی و حقوق بشر مهمان برنامه به نقد و بررسی فیلم و مفهوم “شکنجه سفید” و تاثیرات آن پرداختند.

مدیر فرانت لاین دفندرز، کرستی مک کورت، اظهار کرد که باید در تمام دنیا و در همه جای جهان برای دفاع از حقوق بشر تلاش کنیم. او از تلاش‌های مداوم نرگس محمدی به عنوان یک مدافع حقوق بشر که در حال حاضر هم در زندان به سر می‌برد ستایش کرد و خواستار آزادی فوری او شد.

دوزن تکال، بنیانگزار و مدیر بنیاد حقوق بشر “کمک هاوار”، اظهار کرد که هرجا شکنجه وجود دارد، محکوم است. او از این فیلم به عنوان سندی یاد کرد که مفهوم شکنجه در سلول های انفرادی را به درستی توضیح می دهد.

رضوانه محمدی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق ال‌جی‌بی‌تی کیو، اظهار داشت که حقوق بشر برای برای تمامی انسانها رعایت شود و از تجربه دستگیری، سلول انفرادی، بازداشت و فشارهایی که به او در زمان بازداشت خود در ایران وارد شده بود، سخن گفت.

و در پایان تقی رحمانی همسر نرگس محمدی پیام نرگس محمدی را برای حاضران در سالن خواند. او به سوالات حاضران در مورد سلول انفرادی، اعتراف اجباری و روند شکنجه سیستماتیک جمهوری اسلامی در زندان ها پاسخ داد و اظهار کرد بسیاری از فعالین حقوق بشر ایرانی در حال حاضر در سلول های انفرادی جمهوری اسلامی زندانی و تحت شکنجه هستند. کسانی مثل نیما آویدنیا، سروناز میثاقیان، دانیال امین ، سایه (مهوش امین)، امیر اخوان و فرهنگ آزاد منش و خیلی های دیگر ...





ایران امروز