به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، خرداد ۲۵، ۱۴۰۲

همسر ابراهیم رئیسی: چرا زنان باید مثل مردها کار کنند و درس بخوانند؟ این خشونت است

جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی در مصاحبه با تلویزیون دولتی ونزوئلا گفت اینکه زنان مثل مردها درس بخوانند و کار کنند، مصداق خشونت است. او همچنین توجه جهان به مرگ مهسا ژینا امینی را «هیاهوی رسانه‌ای» خواند و گفت علی خامنه‌ای «پدر معنوی» ایران است.


جمیله علم‌الهدی روز سه‌شنبه که همراه با ابراهیم رئیسی در تور آمریکای لاتین و از جمله کاراکاس حضور داشت به عنوان «بانوی اول ایران» با تلویزیون teleSUR ونزوئلا گفت‌وگو کرد.


درس خواندن، کار و زندگی کردن مانند مردان، خشونت به زنان است


او با اشاره به اشتراکات زنان ایرانی و ونزوئلایی گفت: «یک نقطه مشترک بسیار مهم بین ما دقیقا همان روشنفکری و خانواده‌محور بودن است زیرا متاسفانه جریان‌های فکری حامی حقوق زنان از موضوع خانواده حمایت نمی‌کنند یا به آن اهمیت نمی‌دهند.»


علم‌الهدی توجه نهادهای حامی حقوق زنان به «خشونت علیه زنان در درون خانواده» را «زیاد» دانست و گفت «انواع خشونت سازمان‌یافته خارج از چارچوب خانواده بسیار مهم‌تر و بسیار بزرگتر» است و «بدون حمایت خانواده، دولت‌ها اغلب از زنان سوء‌استفاده می‌کنند».


او در ادامه گفت دولت‌ها به نام «آزادی» به کسانی که از زنان «سوءاستفاده» می‌کنند، دو نوع «مزیت» می‌دهند؛ یکی استفاده از زنان به‌عنوان «نیروی کار» و دیگری «سوءاستفاده جنسی» از آن‌ها.


همسر رییس‌جمهوری ایران اضافه کرد: «می‌خواهیم زنان همچنان زن باشند. چرا ما باید مانند مردان باشیم؟ چرا باید مثل مردان درس بخوانیم، کار کنیم یا زندگی کنیم؟ این شکلی از خشونت است.»


دفاع جهان از مهسا امینی، هیاهوی رسانه‌ای ساختگی بود


او در پاسخ به سوالی درباره قتل حکومتی مهسا ژینا امینی هم توجه جهان به مرگ این دختر ۲۲ ساله و خیزش انقلابی ایرانیان را در پی آن، «خشونت سازمان‌یافته از طریق رسانه» و «بمباران رسانه‌ای آمریکا» خواند و گفت «دفاع از این زن، هیاهوی رسانه‌ای ساختگی بود».


جمیله علم‌الهدی گفت: «ما یک تمدن ۱۵ هزار ساله داریم، در حالی که پیشینه ایالات متحده آمریکا حتی به اندازه درختان دانشگاه من نیست. به همین دلیل است که ما ایرانی‌ها به تلاش‌های بیهوده آمریکایی‌ها می‌خندیم.»


رسانه‌ها خامنه‌ای را دیکتاتور خوانده و به او بی‌احترامی کردند


او در ادامه با اشاره به اینکه «دیکتاتوری رسانه‌ای در تمام دنیا به ویژه در ایران سعی در تخریب خانواده دارد» گفت: «ما به خوبی می‌دانیم که خانواده می‌تواند از یک فرهنگ محافظت کند. از این رو آنقدر به مهسا امینی اهمیت دادند و متاسفانه با دیکتاتور خواندن (علی خامنه‌ای) از یک پیروزی ساختگی، برای بی‌احترامی به پدر معنوی و رهبر انقلاب ما استفاده کردند.»


دختر امام جمعه مشهد درباره خامنه‌ای همچنین اظهار داشت: «او به همه لطف و محبت و محبت نشان داده؛ به راستی که او مظهر یک پدر واقعی است. با این حال رسانه‌ها او را دیکتاتور خطاب می‌کنند.»


علم‌الهدی درباره «کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار» در تهران هم صحبت کرد و گفت سیلیا فلورس، همسر نیکولاس مادورو، رییس‌جمهوری ونزوئلا مشوق اصلی‌اش در برگزاری این کنگره در دی ماه سال گذشته بوده است.


او در سفر به ونزوئلا نیز در نقش بانوی اول با سیلیا فلورس دیدار کرد.


درحالی‌که اصطلاح «بانوی اول» از زمان برگزاری کنگره در سی‌ام دی سال گذشته به همسر ابراهیم رئیسی نسبت داده می‌شود، او همان زمان گفته بود همسر علی خامنه‌ای بانوی اول ایران است.

ایران اینترنشنال