به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، تیر ۰۹، ۱۴۰۲

"شبیخون خفت‌بار اسرائیل به اطلاعات سپاه در قلب تهران"

 عملیات موساد در خاک ایران برای دستگیری عامل حمله به اسرائیلی‌ها

kooche.jpg

ایران وایر - موساد با انتشار بیانیه‌ای، هویت این فرد را «یوسف شهبازی عباسعلی‌لو» معرفی کرد و گفت که شهبازی «دستورالعمل‌های با جزئیات و سلاح از مقامات ارشد سپاه پاسداران دریافت کرده بود».

سازمان جاسوسی اسرائیل ویدئویی از آنچه که بازجویی از این متهم خوانده شده، منتشر کرده است. 

با این حال مشحص نیست فیلم در کجا ضبط شده و از سرنوشت و وضعیت کنونی یوسف شهبازی عباسعلی‌لو خبری در دست نیست.

موساد در بیانیه خود نوشته که هدف از انتشار فیلم بازجویی این ایرانی، هشدار به دیگران برای خودداری از مشارکت در عملیات علیه اسرائیل است و باید بدانند که این کشور چگونه آن‌ها را پیدا خواهد کرد.

بیانیه موساد، «حسن شوشتری‌زاده» را مقام زیرنظر «جواد سرایی»، از مسئولان ارشد سپاه پاسداران، معرفی کرده و گفته است که «رضا سراج»، فرمانده «یگان ۸۰۰» در سپاه پاسداران که «مأموریت‌های ویژه عملیات تروریستی در خارج از کشور را طراحی و اجرا می‌کند، مقام مافوق جواد سرایی است».

 بر اساس این بیانیه، «محمد کاظمی»، رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، فرمانده اصلی این عملیات بوده است. کاظمی پارسال به‌دنبال گزارش‌هایی که اسرائیل و سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه در مورد «وجود توطئه‌هایی برای ترور یا ربودن شهروندان اسرائیلی» در خاک ترکیه منتشر کردند، جانشین حسین طائب شد.

پیشتر موساد در بهار پارسال، فیلم بازجویی یک ایرانی به نام «منصور رسولی» را منتشر کرد که متهم شده بود نیروی قدس سپاه پاسداران، او را مأمور کشتن اسرائیلی‌ها، آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها کرده بود.

با وجود تغییرات گسترده در مقامات امنیتی از سال گذشته تاکنون، اسرائیل نفوذ خود را همچنان در ایران حفظ کرده است و اینچنین در خاک ایران ماموران جمهوری اسلامی را دستگیر می‌کند و مورد بازجویی قرار می‌دهد. اسراییل در چند سال اخیر علاوه بر درگیری امنیتی با جمهوری اسلامی، تبلیغات سیاسی و تحقیر کردن را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

برگرفته از خبرنامه گویا