به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، شهریور ۰۷، ۱۳۹۴

هوشنگ طالع: یادداشت شماره ۴۵۹

هوشنگ طالع
یک «گل» دیگر
آقای رییس جمهور اسلامی با فروتنی گفته بودند گه در گفت‌وگوهای هسته‌ای  ۳گل زدیم و ۲ گل هم خوردیم .
در صورتی‌که هروز که می‌گذارد بر تعداد گل‌های زده‌ی ایشان افزوده می‌شود.
آقای یوکیا آمانو مدیرکل کارگزاری بین المللی انرژی هسته‌ای در بیانیه‌ای پیرامون نشست شورای حکام در باره‌ی نحوه‌ی تامین مالی نظارت بر «برجام» اعلام کرد که [جمهوری اسلامی] ایران به انجام تعهدات فراتر از مسایل هسته‌ای متعهد شده است که این اقدامات به عنوان «تدابیر شفافیت» شناخته می‌شود.
این تدابیر گسترده در برگیرنده‌ی دست‌رسی بازرسان به کانسارها، کارخانه‌های اورانیوم  و بارزسی و نظارت مداوم بر کارخانه‌های صنعتی سانتریفوژ و جایگاه‌های ذخیره‌سازی خواهد بود.
«این تدابیر» فراتر از چشم انداز توافق جامع هسته‌ای و پروتکل الحاقی بوده و به کارگزاری ( آژانس ) یاری خواهد کرد تا درک بهتری از برنامه‌های هسته‌ای ایران داشته باشد.

 البته نباید ایمان خود را نسبت به گفته‌های آقای ریاست جمهوری اسلامی در هیچ شرایطی از دست بدهیم و باید در هر حال ، مانند «باسوادان» و «بهشتیان» و «از ازل به دوران رسیده‌ها» تنها و تنها «به‌به‌گو» و «چه‌چه‌گو»‌ی ایشان و دیگر  «پهلوانان هسته‌ای» باشیم، ‌زیرا گفته‌های آقای آمانو، تنها و تنها «مصرف داخلی» دارد و برای گمراه کردن افکار شورای حکام است. از این رو، ما ملت و مردم ایران در هیچ شرایطی، نباید تسلیم این جوسازی‌ها شویم ؟!

بدون این که «جیک» بزنیم یا «انتقاد مخربی» به عمل آوریم، باید چند گوش هم قرض‌کنیم و «گوش به فرمان» ریاست محبوب جمهوری باشیم تا هرچه زودتر، از مزایای کامل «برجام» که همانا بردگی سیاسی ـ اقتصادی است (البته در سکوت کامل و شکرگویان) بهره‌مند گردیم.

 «جیک» نزنیم تا خدای ناکرده  آقای باراک حسین اوباما، ما را «دیوانه»‌ خطاب نفرمایند و یا ریاست محترم و محبوب جمهوری اسلامی، عنوان «کم‌سواد» و «بی‌سواد» و «‌جهنمی» و «تازه به دوران رسیده»‌ به ما مرحمت نفرمایند.

شنبه ۷ شهریورماه ۱۳۹۴ــ هوشنگ طالع