به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مرداد ۲۲، ۱۳۹۴

خانواده و وکیل محمدعلی طاهری: زن و بچه وی را شکنجه کردند تا اعتراف کند


 خانواده و وکیل محمدعلی طاهری، بنیانگذار عرفان حلقه یا عرفان کیهانی در مصاحبه با روز شایعات مربوط به مرگ او را تکذیب و از کسانی که این اخبار را درباره وضعیت وی منتشر می کنند انتقاد کرده اند.آنها می گویند به نقض حکم اعدام آقای طاهری از سوی دیوان عالی کشور امیدوارند زیرا صدور چنین حکمی هیچ مبنای درستی نداشته است.

عزت الملوک طاهری، مادر محمدعلی طاهری در مصاحبه با روز خواهان آزادی فرزندش شده و گفته او هیچ کار خلافی انجام نداده. او می گوید اگر به پرونده فرزندش عادلانه رسیدگی شود حکم او قطعا نقض وآزاد خواهد شد. آذردخت طاهری، خواهر آقای طاهری هم به روز می گوید که تمام فعالیت های برادرش در زمینه عرفان و تدریس و طب قانونی و با مجوز رسمی بوده و خانواده وی به هیچ عنوان انتظار چنین رفتارها و حالا انتظار صدور حکم اعدام را نداشته اند. 



محمود علیزاده طباطبایی، وکیل محمدعلی طاهری اما در مصاحبه با روز درباره پرونده و مبنای صدور حکم اعدام برای موکلش چنین توضیح می دهد: "افساد فی الارض زده اند و می گویند چون جوان ها را منحرف کرده، این افساد فی الارض است ولی قاضی قبلی، آقای پیرعباسی که ایراد گرفته و پرونده را برگردانده بود گفته بود در دادستانی صد نفر از کسانی را که توسط ایشان آموزش دیده اند و اعتقادات قبل از آموزش و بعد از آموزش توسط ایشان را بگیرید ببینیم به چه صورتی منحرف شده اند. که متاسفانه این تحقیق انجام نشد".


 آذردخت طاهری، خواهر محمدعلی طاهری هم در مصاحبه با روز می گوید : "همسر محمدعلی طاهری را بازداشت کردند که او را تحت فشار بگذارند. با این همه فشار روانی، و وقتی به همسرش در مقابل چشمان اش توهین می کنند، و او را تهدید می کنند بسیار سخت است. برای هر انسانی سخت است. ۴ بار دست به خودکشی زده، نه برای اینکه زندان را نمی تواند تحمل کند. فقط به خاطر بچه اش، به خاطر همسرش. می گفت به بچه ۸ ساله من کاری نداشته باشید بچه ۸ ساله مرا تهدید نکنید که می کشید و.. 

شاگردانش را جلو او شکنجه دادند. برای همین مجبور شد در تلویزیون اعتراف دروغ بکند. گفتند بیا تلویزیون مصاحبه کن اینها و خودت را آزاد می کنیم. شاگردانش را آزاد کردند، اما خودش در چنین وضعیتی است».

می گویم برخی رسانه های امنیتی و حکومتی به آقای طاهری اتهام دست داشتن در ترور دو تن از همکاران سابق اش را زده و نوشته اند که او شاکی خصوصی دارد. خانم طاهری می گوید: "اتهام ترور هیچ وجود خارجی ندارد. دروغ است. کسانی بودند که می خواستند جریان آقای طاهری را از معنوی به مادی ببرند و پرونده سازی کردند. حتی کسانی را با پول یا تحت فشار مجبور کرده بودند شهادت بدهند. بعد همان ها رسما اعلام کردند که شهادت دروغ داده ایم و پس می گیریم. همه اینها در پرونده است. این مدارک نشان می دهد که هیچ شاکی خصوصی یا شاهدی وجود خارجی ندارد و همه رسما نوشته و امضا کرده اند که شهادت دروغ داده بودند".

طاهری حالا براساس اعلام وکیل به اتهام افساد فی الارض به اعدام محکوم شده است. 

محمدعلی طاهری در نامه به احمد شهید اعلام کرده بود که تهدید به اعدام و همچنین به "صدمه رسانیدن به همسرش و در نتیجه بی سرپرست شدن فرزندانش" باعث شده که "برای در امان ماندن خانواده و عدم اعتراف دروغین، چهار بار اقدام به خودکشی کند"، اما نهایتا ناچار به تن دادن به "پیشنهاد بازپرس مبنی بر آزادی به شرط انجام مصاحبه فرمایشی" شده است.
روز آنلاین