به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، مرداد ۲۴، ۱۳۹۴

رادیو اسرائیل خلیج فارس را به اعراب بخشید

نویسنده فرهنگ ایران 
در یک اقدام شگفت انگیز بخش فارسی رادیو اسرائیل در راستای همکاری با کشور های عربی
 مخالف ایران، خلیج فارس را به اعراب بخشید و از آن با نام خلیج (ع- ر- ب- ی) یاد کرد.
مناشه امیر( موشه ساچمه چی) مجری هفتاد و پنج ساله این رادیو که در ایران به دنیا آمده و رشد و نمو کرده است در کمال بی انصافی حق آب و خاکی را که در آن زاده و پرورش یافته است زیر پا گذاشت.
مناشه امیر در خبری در باره یک کشتی ایرانی در خلیج فارس گفت :
«رژیم ایران امروز یک کشتی باری را با این عنوان که حامل کمک های بشردوستانه برای مردم جنگ زده یمن است به آب های خلیج (ع-ر-ب-ی) می فرستد تا بار خود را در یکی از سواحل یمن خالی کند.


این نخستین بار نیست که مجریان این رادیو، ایران ستیزی خود را رسماً نشان می دهند، این رادیو پیش تر با مطرح کردن حقوق ملیّت ها! در ایران خواهان استقلال بخش هایی از این سرزمین و تجزیه کشورمان شده است.

مناشه امیر در طول سال هایی که در بخش فارسی رادیو اسرائیل کار می کند بارها ماهیّت ایران ستیزی خود را در گفته ها و تحلیل هایش نشان داده است، تحلیل هایی که به تحلیل های عوامانه معروف شده است. او از تندرویان یهودی بشمار می رود و نفرت او از غیر یهودیان بویژه ایرانیان و اعراب به روشنی آشکار است.

بخش فارسی رادیو اسرائیل به دلیل مدیریت ضعیف و غیر مسئولانه مخاطبین بسیاری را در چند سال گذشته از دست داده است. برنامه هایی که از این رادیو پخش می شود شایسته یک کشور متمدن و عضو سازمان ملل نمی باشد.

مناشه امیر به دلیل مداخله نابجا در امور اپوزیسیون ایران از سوی اپوزیسیون مستقل ترد شده است ولی او با جلب نظر بخشی از اپوزیسیون وابسته که چشم به قدرت های خارجی و لابی یهودی دارند توانسته است این گروه را در خدمت اهداف اسرائیل بگیرد.

رادیو اسرائیل بسیاری از رادیو تلویزیون های فارسی زبان ماهواره ای را با پرداخت ماهانه چهار صد تا هشتصد دلار به بهانه باز پخش برنامه خود  به خدمت گرفته و خط مشی دولت اسرائیل را به آنان تحمیل می کند.

جالب توجه است که برخی از اعضای اپوزیسیون و مردم ایران با شنیدن نام خلیج (ع-ر-ب-ی) رگ های گردنشان برافروخته می شود و بی درنگ واکنش های تندی از خود نشان می دهند ولی در این مورد ویژه تاکنون هیچیک جرأت نکردند از خود واکنشی نشان دهند و نسبت به  این بذل و بخشش خلیج فارس به اعراب و گفته های رادیو اسرائیل اعتراضی انجام دهند.

البته باید در نظر داشت که آب های خلیج فارس با این گفته گوینده رادیو اسرائیل آلوده نمی شوند.


۲۳ مرداد ۱۳۹۴




صدا را در اینجا بشنوید: 

 http://www.farhangiran.com/content/view/10030/58/