به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مهر ۱۳، ۱۳۹۴

جان سخنگوی کانون صنفی معلمان در خطر است

 به گفته عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران، وضعیت جسمی محمود بهشتی به خاطر اعتصاب غذای خشک، وخیم است.
محمد حبیبی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران به خودنویس گفت که  محمود بهشتی به خاطر اعتصاب غذای خشک، در موقعیت خطرناکی است.


حبیبی همچنین به در گفتگویی با سایت حقوق معلم وکارگر در باره‌ی اعتراض کانون صنفی معلمان ایران نسبت به حبسش گفت: «درسال ۸۹ اقای بهشتی در نتیجه فعالیت‌های صنفی که برای معلمان داشتند با حکم نا عادلانه پنج سال حبس تعزیری مواجه شدند. در دادگاهی که فقط پنج دقیقه فرصت دفاع به ایشان داده بودند.و باوجود اعتراضات ایشان در طول این سالها هیچ تغییری دراین حکم ناعادلانه ایجاد نشده است.دراین شرایط و با توجه به اینکه بازپرس شعبه دوم اوین با قرار وثیقه ایشان موافقت کرده بودند اجرای حکم سال ۸۹ به نوعی به معنای تحت فشار قرار دادن این فعال صنفی و خانواده ایشان است.وبا توجه به محبوبیت ایشان درمیان معلمان و فعالان صنفی اقدام نسنجیده‌ای بود.»

این عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان در ارتباط به نگاه دولت به فعالیت‌های صنفی گفت: «وقتی دولت فعالیت صنفی و تجمعات را حق قانونی وشهروندی می خواند، وظیفه دارد که دراین مسائل با صراحت ورود کند و از مسئولان قضایی تقاضای رسیدگی کند. رییس جمهور به عنوان مجری قانون اساسی موظف است که از حقوق معلمان وفعالین دفاع کند. یکی از خواسته‌های اصلی معلمان و فعالین صنفی در این شرایط رسیدگی به وضعیت معلمان صنفی زندانی و به خصوص رسیدگی سریع به شرایط اقای بهشتی است.جای فعالین صنفی مثل اقای بهشتی که با میانه روی واعتدال همواره بر خط مشی های مدنی تاکید داشتند قطعا زندان نیست.»
خودنویس