به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، بهمن ۱۶، ۱۳۹۵

آنجلینا جولی به ترامپ:

تبعیض بر اساس مذهب، «بازی با آتش» 


آنجلینا جولی هنرپیشه و مدافع حقوق بشری اظهار داشت، فرمان اجرایی دونالد ترامپ  که بر اساس آن ورود هفت کشور مسلمان به آمریکا منع شدند، به پناهجویان ضعیف آسیب می رساند و می تواند به افراط گرایی دامن بزند.

جولی فرستاده سازمان ملل در امور پناهجویان، بدون نام بردن از ترامپ در مقاله که در نیویورک تایمز منتشر شد گفت:
« تبعیض بر اساس مذهب، بازی با آتش است.»

هنرپیشه آمریکایی که دو بار به جایزه اسکار دست یافته افزود:« شش فرزند دارم که همگی در سرزمین های بیگانه متولد شدند.. آنها آمریکایی هستند و احساس افتخار می کنند.» وی گفت که «اقدامات باید بر اساس واقیت ها استناد کند و نه ترس.»
جولی گفت:« می خواهم بدانم که کودکان پناهجو که مستحق پناهندگی هستند، همیشه این فرصت را داشته باشند، ما باید قادر باشیم امنیت خود را بدون ایجاد ممنوعیت برای تمام شهروندان یک کشور؛ حتی کودکان، آن‌ هم به خاطر دین یا محل تولد آن‌ها تامین کنیم.»
ترامپ، در یک فرمان اجرایی، شهروندان هفت کشور، ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن را به مدت 90 از ورود به ایالات متحده ممنوع کرد.
آمریکا به ریاست ترامپ، همچنین عملیات پذیرش پناهجویان را به مدت 120 روز متوقف کرد. پناهچویان سوری نیز به مدت نامعلومی از ورود به ایالات متحده ممنوع شدند.
مقاله جولی در نیویورک تایمز، اولین اظهارات وی پس از درخواست طلاق از شوهرش براد پیت است. این دو هنرپیشه شش فرزند دارند سه تن از آنها را که از کامبوج، ویتنام و اتیوپی هستند، به فرزندی پذیرفته بودند.