به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، بهمن ۱۶، ۱۳۹۵

هشدار مجدد ترامپ به ایران:

اوباما با شما مهربان بود؛ من نیستم
دونالد ترامپ                    نیکی هیلی 
رئیس جمهوری آمریکا در دومین روز متوالی یک پیام توییتری خطاب به جمهوری اسلامی ایران نوشت و هشدار داد که با آتش بازی می‌کنند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده صبح جمعه ۱۵ بهمن به وقت آمریکا، در توییتر خود نوشت: «ایران با آتش بازی می‌کند. آنها متوجه و قدردان نیستند که پرزیدنت اوباما تا چه اندازه با آنان مهربان بوده. من نیستم!»

آقای ترامپ روزهای گذشته نیز سه پیام توییتری خطاب به ایران منتشر کرده و هشدار داده بود که ایران به دلیل  شلیک موشک بالستیک رسما تحت نظر قرار گرفته است.
واکنش شدید مقام‌های آمریکایی نسبت به جمهوری اسلام، پیامد آزمایش موشکی روز یکشنبه ایران است.
فاکس نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده که ایران یک موشک بالستیک موسوم به موشک «خرمشهر» آزمایش کرده است.
نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل آزمایش موشکی ایران را «مطلقا غیرقابل قبول» خطاب کرد و گفت این آزمایش تخطی از قطعنامه ۲۲۳۱ شواری امنیت است.
خانم هیلی افزود: می خواهیم مطمئن شویم ممنوعیت تصویب شده رعایت شود. دولت ما بر چنین رخدادهایی چشم نخواهد بست. ما قدرتمند عمل می کنیم و صدایمان بلند خواهد بود.
مایکل فلین مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ این اقدام را نشانه‌ای از نقش بی‌ثبات کننده ایران در خاورمیانه دانست و گفت که دولت ترامپ این اقدامات ایران را که امنیت، شکوفایی و ثبات منطقه و ورای آن را تهدید میکند و جان آمریکایی‌ها را در معرض تهدید قرار می دهد محکوم می کند.
آقای فلین با انتقاد از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی که در دولت باراک اوباما امضا و اجرایی شد٬ گفت: ایران به جای قدردانی از آمریکا به خاطر آن توافق‌ها، گستاخ‌تر شده است. از امروز، ما ایران را رسما تحت نظر قرار می‌دهیم.
در ادامه این واکنش‌ها بود که پرزیدنت ترامپ هم در توییتر ایران را مورد خطاب قرار داد و از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی انتقاد کرد. او نوشت: «ایران نفس‌های آخرش را می‌کشید و در آستانه فروپاشی بود تا این که آمریکا با توافق هسته‌ای جان دوباره‌ای به آن بخشید: ۱۵۰ میلیارد دلار»
به اعتقاد آقای ترامپ، ایران «باید ممنون آمریکا باشد که چنین توافق بدی را امضا کرده است.»

صدای آمریکا