به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مهر ۱۲، ۱۳۹۷

نسرین ستوده به اعتصاب غذای خود پایان داد

نسرین ستوده، وکیل دادگستری محبوس در زندان اوین، که از ۳ شهریورماه دست به اعتصاب غذا زده بود، روز جاری به اعتصاب غذای خود پایان داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نسرین ستوده، فعال حقوق بشر و وکیل دادگستری که از چهارشنبه ۲۳ خردادماه، در زندان اوین محبوس است و سوم شهریورماه اعتصاب غذای خود را آغاز کرده‌بود، چهارشنبه ۱۱مهرماه به اعتصاب غذای خود پایان داد. وی دلیل پایان بخشیدن به اعتصاب غذای خود را نگرانی از وضعیت فرهاد میثمی، فعال مدنی که او هم در اعتصاب غذا و در وضعیت وخیمی بسر می‌برد، اعلام کرده، اما گفته است “در صورتی که به خواسته قانونی و بحق‌شان رسیدگی نشود، مجددا اعتصاب غذا خواهد کرد”.
روز گذشته، محمد مقیمی، یکی از وکلای مدافع نسرین ستوده، در حساب توییتری‌اش نوشته بود: «پایان اعتصاب غذای موکلم نسرین ستوده، بانو نسرین ستوده به خاطر نگرانی از وضعیت دکتر فرهاد میثمی از فردا ۱۱ مهر به اعتصاب غذای خود پایان می‌دهد. ایشان همچنین اعلام کرده است در صورتی که به خواسته قانونی و بحق‌شان رسیدگی نشود، حق ادامه اعتصاب غذا را برای خود محفوظ می‌دارد.»
نسرین ستوده روز ۲۳ خردادماه در منزلش از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و روانه زندان اوین شد. او در حال حاضر در حال سپری کردن حکم پنج سال غیابی به اتهاماتی مانند جاسوسی است و همچنین دو پرونده باز دیگر به اتهامات امنیتی دارد.