به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، مهر ۱۳، ۱۳۹۷

حمله به منزل علی اصغر غروی عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران

ندای آزادی: منزل دکتر سید علی اصغر غروی عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران و مسئول شاخه اصفهان مورد هجوم قرار گرفت.
به گزارش ندای آزادی، امروز از ۸ بامداد تا ساعت ۳ بعد از ظهر، منزل دکتر سید علی اصغر غروی عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران مورد هجوم قرار گرفت و حاصل سالها مطالعه و تحقیق در علوم قرآنی از او و پدرش و تمام آثاری که با مجوز ارشاد در طول سالها به چاپ رسیده بود و تمام ابزارهای فنی مثل کیس ها و کامپیوتر و لب تاب ها و آلبومهای عکس و دست نوشته ها و الواح فشرده و فیلم ها و نوارهای کاست را با خود بردند.
در گزارشی که در اختیار ندای آزادی قرار گرفته آمده است: درحالی که کشور در تب و تاب بی تدبیری ها و دزدیها و اختلاس ها و بی کفایتی ها و زورگویی ها می سوزد شهامت نیروهای اطلاعاتی ما فقط تا این حد است. درهای چوبی ورودی و واحدهای داخل را همه با دیلم شکستند، به یکی از زنان میهمان دستبند زدند و کلاً خانمها عاطفه ورپایی، الهام فردوسی زاده، بهناز محسنی، هاجر مالکی پور و آقایان امید سلیمانی و محمد شمس را با خود بردند و هنوز از واحد دستگیر کننده اطلاعی نیست.
شایان ذکر است که هیچ حکم رسمی برای ورود به خانه نداشتند، از اینرو اقدام به شکستن درهای بیرون و داخل کردند. بنا به گفته دکتر غروی میهمانان و صاحب خانه را در واحد دخترشان محصور کردند و خود بدون هیچ نظارتی هرچه خواستند و توانستند بردند.

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در پی تعرض نیروهای امنیتی به منزل دکتر غروی

ندای آزادی: در پی حمله ی مقول وار نیروهای امنیتی ناشناس به منزل دکتر علی اصغر غروی و تنی چند از نزدیکان ایشان در اصفهان، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان بیانیه ای در محکومیت این تعرض صادر نمود.
متن این بیانیه بشرح زیر است:
بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در پی تعرض نیروهای امنیتی به منزل دکتر غروی
با کمال تأسف مطلع شدیم، روز گذشته منزل دکتر علی اصغر غروی، از پیشگامان دینی و سیاسی اصفهان مورد هجوم و غارت نیروهای ناشناس امنیتی بدون هیچ حکم قضائی و دلیل قانونی قرار گرفته، تعدادی از افراد را دستگیر و به جایی نامعلوم منتقل کرده اند.
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان ضمن محکوم کردن این اقدام غیرقانونی و غیراخلاقی، متذکر میشود که یگانه راه برون رفت از بحران های پیش روی کشورمان، در بازگشت به قانون و آرمان های وعده داده شده انقلاب از جمله آزادی بیان و عقیده همه گروه های مختلف است و تنها با اتحاد و همدلی و با پرهیز از امنیتی کردن جو جامعه میتوان از مشکلات پیش رو عبور کرد.
به امید فردایی بهتر برای همه ایرانیان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان 


حمله  نیروهای امنیتی به منزل شش تن از اعضای نهضت آزادی و نزدیکان علی اصغر غروی


سایت ندای آزادی در تکمیل خبر قبلی بازداشت دکتر غروی نوشته است:
همزمان با یورش نیروهای امنیتی به منزل دکتر سید علی اصغر غروی عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در اصفهان، که از ساعت ۸ صبح روز سه شنبه ۱۰ مهرماه یکهزار سیصد نود و هفت آغاز و در ساعت سه بعد از خاتمه یافت، در شهر نایین در همان ساعت و با همان رمز عبور (شما؟ مامور پست!) به منزل شش تن از همفکران زنده و مرده دکتر غروی، که سه تن از آنان از اعضای نهضت آزادی بوده و می باشند هجوم آورده اند. برای هر خانه ۶ نفر مامور بوده اند و تولیدات فرهنگی نهضت آزادی و علامه غروی و لوازم الکترونیک مثل کیس، کامپیوتر و لپ تاب را برده اند. منازل مورد هجوم عبارتند از:

۱- مرحوم علی علیزاده نایینی (عضو نهضت- به علت در سفر بودن فرزند ایشان، بدون سکنه- از دیوار حیاط وارد شده اند و بدون حضور کسی هر چه خواسته اند برده اند)
۲- مرحوم استاد حسن محسنی (منتظر مانده اند تا یکی از فرزندان ایشان بیآید)
۳ و ۴- علی غفرانی و رسول ورپایی (از اعضای نهضت آزادی در نایین)
۵- فرامرز فردوسی زاده
۶- رضا البخشی

ضمناً به اطلاع مردم شریف ایران و جامعه پزشکی کشور می رساند دکتر مرجان غروی و سایر دستگیر شدگان همراه او که پنج نفر هستند هنوز در بند نیروهای امنیتی می باشند و هیچ دلیلی برای بازداشت آنان ارائه نشده است و از محل نگهداری و سرنوشت آنها هم اطلاع دقیقی در دست نیست.