به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، مهر ۱۰، ۱۳۹۷

یک نظرسنجی:

 نیمی از مردم خواستار کناره‌گیری نخست وزیر بریتانیا هستند
 «می» هنوز امیدوار است
«ترزا می» نخست وزیر بریتانیا که تلاش های او برای اجرای طرح خروج این کشور از اتحادیه اروپا با شکست روبرو شده، روزهای سختی را پشت سر می گذراند. تازه ترین نظرسنجی از تمایل نیمی از مردم بریتانیا برای کناره گیری او خبر می دهد.

روزنامه «بیزنس اینسایدر»، نتایج نظرسنجی موسسه تحقیقاتی «بی.ام.جی» را منتشر کرده که ۵۱ درصد گفته‌اند، نمی‌خواهند ترزا می تا انتخابات سال ۲۰۲۲ نخست وزیر انگلیس بماند. کسانی که خواستار باقی ماندن او در قدرت هستند، تنها ۲۳ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی هستند.
همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با اکثریت خفیفی در سال ۲۰۱۶ رای آورد و از آن زمان «ترزا می» به قدرت رسید تا این خروج را انجام دهد اما در حالیکه تنها شش ماه برای پایان مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا زمان مانده، دولت «می» موفق نشده طرح خود را اجرایی کند.
اختلاف در حزب محافظه‌کار، حزب خانم می زیاد است طوریکه چند عضو کابینه از جمله بوریس جانسون از حامیان قدیمی جدایی از اتحادیه اروپا که در دولت «می» وزیر خارجه بود، به اعتراض از سمت خود کنار رفت.
روز یکشنبه خانم می به بی بی سی گفت با وجود مخالفت ها، هنوز او امیدوار است طرح دولت را برای برگزیت یا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اجرایی کند.
نخست وزیر بریتانیا از هم حزبی های خود خواست متحد شوند.
در صورتی که «می» نتواند طرح دولت را اجرا کند، باید انتخابات زود هنگام برگزار کند. پیشتر حزب کارگر (رقیب حزب خانم می) اعلام کرد از برگزاری همه پرسی دوباره استقبال می کند.
در نظرسنجی موسسه تحقیقاتی «بی.ام.جی»،‌ «جرمی کوربین» رهبر حزب اپوزیسیون کارگر شانس بیشتری به نسبت به بوریس جانسون از حزب حاکم برای نخست وزیری بریتانیا برخوردار است.

صدای آمریکا