به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مهر ۰۹، ۱۳۹۷

حمله موشکی سپاه به مواضع 'طراحان حمله اهواز' در سوریه

سپاه پاسداران ایران می گوید با چندین موشک بالستیک نقطه‎ای در شرق فرات در سوریه که به گفته سپاه مقر عوامل طراحی حمله اخیر اهواز بود را هدف قرار داده است. 
روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه‎ای ادعا کرد که در این حمله تعدادی از "سرکردگان و عناصر موثر" حمله اهواز کشته و مجروح شده‌اند و همچنین "زیرساخت های آمادی و انبار ذخیره مهمات" آنها منهدم شده است.

در اطلاعیه سپاه آمده که پس از شلیک موشک‌ها، هفت پهپاد رزمی نیروی هوا-فضای سپاه مواضع و مقرهای تجمع و پشتیبانی آنها را نیز بمباران کردند.
به گفته سپاه ۶ فروند موشک بالستیک میان‌برد از پایگاه‌های موشکی نیروی هوا-فضای سپاه در غرب ایران و از فاصله ۵۷۰ کیلومتری از هدف، شلیک شد.
هرچند سپاه نگفته است که موشک‌ها دقیقا از کدام نقطه پرتاب شده اما ویدئوهایی از شلیک حدود ۴ موشک در توییتر منتشر شده که ادعا می شود از جایی در نزدیکی کرمانشاه در مسیر کامیاران پرتاب شده است.
شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در گزارشی نشان می‌دهد که هدف این موشک‌ها شهر بوکمال در استان دیرالزور در نزدیکی مرز عراق بوده است.
سال گذشته پس از بیرون راندن نیروهای گروه دولت اسلامی، داعش از بوکمال، قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه در نامه‌ای به آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر ایران نوشت که با خارج کردن داعش از این شهر، رسما کار داعش "تمام شد".
بی بی سی  فارسی 

گزارش-کامل-تسنیم-سومین-ضربت-موشکی-بر-پیکر-تروریست-ها-قیامِ-بالستیک-های-سپاه