به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، آبان ۰۲، ۱۳۹۸

اعتراض روزنامه حکومتی کیهان به بی حجابی زنان در انیمیشن ایرانی

روزنامه حکومتی کیهان به بی حجابی زنان در یک انیمیشن ایرانی به نام «آخرین داستان» که به فهرست مقدماتی 32 فیلم انیمیشن آکادمی علوم و هنر‌های سینمایی اسکار راه یافته، اعتراض کرد. کیهان، ادعا کرد که این انیمیشن به داستان اصلی خود حتی در سر و شکل شخصیت‌ها هم وفادار نمانده و کاراکترهای زن کاملا «بی‌حجاب» بوده و «روابط آزادی در میان آنها و مردان» نشان داده می‌شود.

بر اساس گزارش نشریه هالیوود ریپورتر، انیمیشن «آخرین داستان»، ساخته اشکان رهگذر به فهرست مقدماتی 32 فیلم انیمیشن آکادمی علوم و هنر‌های سینمایی اسکار راه یافت و در صورت راهیابی به مرحله نهایی، امسال برای دریافت جایزه اسکار رقابت خواهد کرد.

آخرین داستان، اولین انیمیشن بلند سینمایی ایرانی است که برداشتی آزاد از روایت «ضحاک» در شاهنامه ابوالقاسم فردوسی است و تاکنون موفق به دریافت چندین جایزه بین المللی شده است.

انتقاد روزنامه کیهان در حالی است که اشکان رهگذر، کارگردان این انیمیشن در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که این انیمیشن بدون پشتوانه به اسکار 2020 راه یافت. به گفته او صنعت انیمیشن ایران دچار سوءمدیریت است و بودجه آن در جای مناسب هزینه نمی‌شود.

العربیه