به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مهر ۱۸، ۱۳۹۸

رضا مددی با موشه بن شیمول از اسراییل مبارزه می‌کند

رضا مددی ورزشکار ایرانی یو اف سی ۲۵ آبان با موشه بن شیمول از اسراییل مبارزه می‌کند.
مددی ملقب به مدداگ در نشست خبری در استکهلم گفت “با این نبرد دیگر نمی‌توانم به ایران سفر کنم اما قبل از خداحافظی از دنیای قهرمانی باید این تابو را بشکنم. قلبم از باخت عمدی قهرمانان کشورم به درد می‌آید”.

مسابقه مددی برابر موشه بن شیمون ۲۵ آبان ۹۸ (۱۶ نوامبر ۲۰۱۹) به میزبانی استکهلم سوئد برگزار خواهد شد.

به گزارش سایت “ام ام ای”، رضا مددی مبارز سابق سازمان یو اف سی که ساکن سوئد است پس از اعلام بازنشستگی در ماه مه امسال قصد دارد بار دیگر به میادین بازگردد اما این بازگشت او شامل مبارزه ام ام ای نخواهد بود.

به گفته رضا مددی، انتخاب یک حریف اسرائیلی اصلاً تصادفی نبود و خود او خواستار مسابقه با حریف اسرائیلی بوده است.

او گفته “داستان باخت مصلحتی سعید ملایی در نیمه نهایی مسابقات جودو قهرمانی جهان برای قرار نگرفتن برابر موکی ساگی اسرائیلی باعث شد تا من این گام را بردارم و یک بار برای همیشه به این داستان پایان دهم. این مسابقه من که قرار است در سالن سولنا استکهلم برگزار شود دارای پیام مهمی خواهد بود و آن این است که دین و سیاست نباید در ورزش دخالت کند”.

او اضافه کرد که “دلیل بازگشت من به میادین این است که به دنیا نشان دهم دو ورزشکار حرفه‌ای باوجود تفاوت فرهنگی، مذهبی و سیاسی می توانند با هم به رقابت بپردازند و پس از آن مانند دو دوست سالن مسابقات را ترک کنند. من عشق و احترام بسیاری برای ورزشکارانی که با فداکاری رقابت را برای ما فراهم می کنند قائلم.”

یو اف سی ورزشی پرطرفدار در جهان است که ترکیبی از کشتی آزاد و فرنگی، بوکس، جوجیتسو، کیک بوکسینگ و چند رشته دیگر به شمار می‌آید. به همین خاطر برخی چهره‌های صاحب نام کشتی جهان نیز در سطح اول این رشته ورزشی فعالیت می‌کنند.

رضا مددی در سوئد برنده جایزه “مبارز مردم” شده که از بین ورزشکاران رزمی و توسط مردم این کشور انتخاب می‌شود.