به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مهر ۲۵، ۱۳۹۸

عاطفه رنگریز، فعال کارگری دست به اعتصاب غذا زد

خبرگزاری هرانا – عاطفه رنگریز، فعال کارگری در زندان قرچک ورامین، روز جاری دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده است. وی در تاریخ ۹ شهریورماه از بابت عناوین مختلف اتهامی توسط دادگاه انقلاب به ۱۱ سال و شش ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۲۴ مهرماه ۹۸، عاطفه رنگریز، فعال کارگری در زندان قرچک ورامین دست به اعتصاب غذا زده است.

روز شنبه ۹ شهریورماه ۱۳۹۸، حکم عاطفه رنگریز صادره توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه به وکیل وی ابلاغ شد. بر اساس این حکم، عاطفه رنگریز به ۱۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.
وی روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر، به همراه ده‌ها تن از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس در پی ورود نیروهای امنیتی و به خشونت کشیده شدن این تجمع بازداشت شد. علیرغم آزادی تعدادی از بازداشت شدگان، تعدادی دیگر از جمله عاطفه رنگریز، ندا ناجی و مرضیه امیری کماکان تحت بازداشت هستند.

روز دوشنبه ۱۴ مردادماه ۱۳۹۸، عاطفه رنگریز از زندان قرچک به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران منتقل و جلسه دادگاه وی به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد. طی این جلسه قرار وثیقه ۲ میلیارد تومانی برای آزادی ایشان تعیین شد. از آنجایی که خانواده این شهروند بازداشتی امکان تامین آن را نداشتند وی به زندان بازگردانده شد.