به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، آبان ۰۵، ۱۳۹۸

مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

روحانی "شعبده‌باز" و مسبب "قفل شدن کشور است" 
مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهارات رئیس جمهوری و معاون او در باره FATF را نادرست خواند و گفت که روحانی و جهانگیری "به رهبر نسبت دروغ" می‌دهند.


به گفته ذوالنور سخنان حسن روحانی و اسحاق جهانگیری پیرامون لوایح  FATF " از مصادیق تشویش اذهان عمومی است و خلاف قانون اساسی و توهین به دستگاه‌هایی است که جایگاه قانونی دارد و این آقایان باید به خاطر اظهارات‌شان در این باره پاسخگو باشند." پیشتر از سوی جهانگیری گفته شده بود که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی لوایح مربوط به FATF را تایید کرده است.

خبرگزاری فارس به نقل از ذوالنور نوشت که مواضع شورای نگهبان و مجمع تشخیص نظام در باره لوایح مرتبط با FATF روشن است، اما حسن روحانی به این دو نهاد "توهین" کرده است. به گفته ذوالنور مسئولان دولتی برای همراه کردن مردم با سیاست‌های خود "از رهبری نیز هزینه" می‌کنند.

بنا به ارزیابی ذوالنور برجام مسبب "بدبختی مردم" است و مسئولان دولتی با تصویب این لوایح می‌خواهند "هزینه دیگری را به مردم تحمیل" کنند. ذوالنور درباره مشکلات جاری کشور گفت: « من معتقدم این آقایان مملکت را قفل کرده‌اند. قفل شدن مملکت نتیجه کار یک عزیز شعبده باز است که آمد کلید را به مردم نشان داد اما زیر دستمال شعبده بازی خود قفل را مخفی کرده بود و با کار خود مملکت را قفل کرد.»

دویچه وله فارسی