به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، مهر ۲۰، ۱۳۹۸

آمریکا: برای حمایت از عربستان سه هزار نیروی جدید به این کشور اعزام می‌کنیم

ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که در واکنش به حمله ماه گذشته به تاسیسات نفتی آرامکو، سه هزار نیروی نظامی جدید را به همراه تجهیزات دفاعی به عربستان اعزام می‌کند. مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا گفت که این نیروها در پاسخ به "ادامه تهدیدات در منطقه" و بعد از مکالمه‌ای با محمد بن سلمان درباره "تلاش‌ها برای حفاظت (از آنها) در برابر تهاجمات بیشتر ایرانی‌ها" به عربستان اعزام می‌شوند.

بر اساس بیانیه پنتاگون - وزارت دفاع آمریکا - دو سامانه جدید موشک‌های پاتریوت، یک سیستم اختلال موشکی تاد، دو اسکادران جنگنده هوایی و یک واحد تجسس هوایی، از جمله تجهیزاتی است که برای کمک به عربستان به این کشور اعزام خواهند شد.

در بیانیه پنتاگون آمده که مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، صبح جمعه در گفت‌وگو با محمد بن سلمان، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان، این موضوع را به او اطلاع داده است.

آقای اسپر نیز خود بعد از انتشار این بیانیه در جمع خبرنگاران گفت که این نیروها در پی درخواست محمد بن سلمان به عربستان اعزام می‌شوند.

ارتش آمریکا از ماه مه تاکنون تعداد نیروهایش را در منطقه تحت پوشش "فرماندهی مرکزی" که شامل خاورمیانه می‌شود به حدود ۱۴ هزار نفر افزایش داده است.

در ماه سپامبر نیز آمریکا بعد از سرزنش ایران برای حمله تاسیسات آرامکو، ۲۰۰ نیروی نظامی را به همراه موشک‌های پاتریوت به عربستان اعزام کرد.

این نخستین بار نیست که عربستان سعودی برای تامین امنیت از نظامیان آمریکایی کمک می‌گیرد.

ماه گذشته حمله به تاسیسات آرامکو تبعات سنگینی برای تولید نفت عربستان و قیمت نفت در بازارهای جهانی داشت.

شورشیان حوثی یمن مسئولیت آن حمله را برعهده گرفتند. اما ریاض اعلام کرد که این حملات از سمت شمال این کشور انجام شده است.

واشنگتن نیز ایران را به دست داشتن در این حملات متهم کرد.

اما ایران همه این اتهامات را رد کرد.

بی بی سی