به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، مهر ۲۷، ۱۳۹۸

جزئیات حبس ۹ ساله یک خانواده شش‌نفره در خانه‌ای در هلند

خانواده شش‌نفره‌ای در هلند ۹ سال در خانه‌ای حبس شده بودند. حال روشن شده که اعضای خانواده "زندانبان" خود، یک اتریشی بازداشت‌شده توسط پلیس، را از قبل می‌شناخته‌اند. گویا این مرد نقش یک مرشد مذهبی را بازی می‌کرده است.

با گذشت چهار روز از کشف و شناسایی زندگی مخفی خانواده‌ای شش‌نفره در یکی از روستاهای هلند، جزئیات بیشتری از این موضوع روشن شده است. پیش از این نسبت "یوزف.ب."، مرد اتریشی همراه اعضای این خانواده در انزوا نگه‌داشته‌شده، محل پرسش بود.

امروز پنجشنبه ۲۵ مهر (۱۷ اکتبر) اما روشن شد که پدر خانواده و پنج فرزندش از پیش با این مرد اتریشی که اینک در بازداشت پلیس است، آشنا بوده و در محلی دیگر با یکدیگر همسایه بوده‌اند. به گفته رسانه‌های هلند "یوزف.ب." برای اعضای این خانواده نقش یک "گورو" یا مرشد مذهبی را بازی می‌کرده است.

زندگی مخفی و منزوی این خانواده شش‌نفری دوشنبه گذشته کشف شد؛ زمانی که یکی از ساکنان خانه‌ای در روستای "روئینرولد" واقع در استان "درنته" هلند از آنجا گریخت و راز ۹ ساله این خانواده را برملا کرد. به گفته شاهدان عینی، مرد حدودا ۲۵ ساله‌ای با ریش و موی بلند و لباس مندرس به میخانه این روستا رفته و تقاضای کمک کرده بود.

نتیجه تحقیقات اولیه پلیس محلی پس از تفتیش این خانه روستایی، یافتن و شناسایی پنج فرزند خانواده و پدرشان و نیز یک مرد اتریشی همراه آنان بود.

دیروز چهارشنبه نیز پلیس هلند از تشکیل یک کارگروه ویژه برای بررسی جزئیات واقعه خبر داد. برای این کارگروه پرسش‌های متعددی مطرح بود؛ از جمله اینکه مرد اتریشی همراه خانواده چه نسبتی با آنان دارد، آنها از چه راهی وسایل مورد نیاز خود را تامین می‌کرده‌اند و چرا به شکل مخفی و در انزوای کامل زندگی می‌کنند؟

اینک روشن شده است که اعضای این خانواده که گفته می‌شود توسط مرد اتریشی بازداشت‌شده در خانه‌ای روستایی عملا زندانی بود‌ه‌اند، "یوزف.ب." را از مدت‌ها پیش می‌شناخته‌اند و پیش‌تر نیز در محل دیگری حدود ۳۰ کیلومتری این خانه با او همسایه بوده‌اند.

علاوه بر این، مرد اتریشی مزبور ابتدا با پدر خانواده نیز به عنوان نجار کار می‌کرده است. به گزارش رسانه‌های هلند، پدر خانواده پس از مرگ همسرش در ۹ سال پیش، از پس رسیدگی به فرزندان‌اش برنمی‌آمده و "یوزف‌.ب." هم گویا در این میان نقش پدر جایگزین را برای آنها برعهده گرفته است.

افزون بر این، او مانند یک راهنما و مرشد مذهبی نیز عمل می‌کرده و برای اعضای این خانواده فرضیه‌های آخرالزمانی و نظریه‌های موسوم به تئوری توطئه را موعظه می‌کرده است.

به گزارش خبرنگار شبکه تلویزیونی غرب آلمان در لاهه، پلیس هلند در حال حاضر در حال تحقیق و تجسس در این خانه روستایی و نیز دو مغازه‌ای است که "یوزف.ب." در محل کرایه کرده است.

تصمیم درباره ماندن مرد اتریشی در بازداشت یا آزادی او برعهده دادستانی هلند است. دادستانی این کشور "یوزف.ب." را متهم به سلب آزادی و به خطر انداختن سلامتی دیگران کرده است.

آنگونه که یکی از همسایگان سابق این خانواده پرجمعیت به تلویزیون هلند گفته، سه فرزند بالغ دیگر هم از اعضای این خانواده‌اند که در جای دیگری زندگی می‌کنند. پیش‌تر گفته شده بود که پنج فرزند این خانواده که توسط پلیس شناسایی شده‌اند، بین ۱۵ تا ۲۵ سال دارند.

سخنگوی پلیس هلند نیز پیش‌تر گفته بود که پس از بازداشت مرد اتریشی، فرزندان خانواده برای آزمایش‌های پزشکی به محل امنی منتقل شده‌اند. همچنین ابتدا گفته شده بود که آنها در "زیرزمین" محبوس بوده‌اند، اما پلیس هلند سپس اعلام کرد که در "اتاق‌های جداگانه" نگهداری می‌شده‌اند.

دهیار روستای "روئینرولد" نیز گفته بود که تا به حال فرزندان این خانواده را ندیده و آنان به احتمال زیاد از طریق کاشت سبزیجات در مزرعه کوچک جلوی خانه و نگهداری یک بز مواد خوراکی مورد نیاز خود را تامین می‌کرده‌اند. خانه مزبور حدود ۲۰۰ متر با روستا فاصله دارد. ساکنان محلی گفته‌اند، در سال‌های اخیر تنها این مرد ۵۸ ساله را دیده‌اند و هیچ کس دیگری به این خانه رفت و آمد نمی‌کرده است. از قرار معلوم، مرد اتریشی این خانه روستایی را رهن کرده است.

دویچه وله فارسی