به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، بهمن ۲۶، ۱۳۹۸

انتشار نماهنگ «مرز پرگهر»، اثر مشترک علی عظیمی و گلشیفته فراهانی

درباره رویدادهای اخیر ایران
علی عظیمی و گلشیفته فراهانی، هنرمندان جوان ایرانی، موزیک ویدئو یا نماهنگ تازه‌ای را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند. این اثر مشترک «مرز پرگهر» نام دارد و روایت موسیقایی تأثیرگذاری از شرایط کنونی ایران است.
علی عظیمی یکی از چهره‌های خلاق و نوآور موسیقی ایران محسوب می‌شود و در سال‌های اخیر آثار متنوعی را، به ویژه در چهارچوب موسیقی راک، منتشر کرده است. او ضمن اجرای «مرز پرگهر» ترانه آن را نیز سروده و موسیقی آن را نیز خودش ساخته است.

علی عظیمی در گفتگو با صدای آمریکا می‌گوید: «بعد از اتفاقات ناگوار در ایران و فجایع غم انگیزی که شاهدش بودیم، یک روز این آهنگ در ذهنم شکل گرفت. همه چیز خیلی سریع پیش رفت و شعر و آهنگ همزمان در ذهنم جاری شد. در این اثر عواطف و احساساتم درباره رویدادهای اخیر را بیان می‌کنم و پروژه‌ای بسیار شخصی است.»

گلشیفته فراهانی، هنرمند مشهور ایرانی، در فرانسه زندگی می‌کند. او بیشتر با فعالیت‌های سینمایی خود و به عنوان بازیگر شناخته می‌شود؛ ولی با موسیقی بیگانه نیست و تجربیات مختلفی نیز در خوانندگی و نوازندگی دارد.

زمینه همکاری مشترک این دو هنرمند در نیویورک شکل گرفت. گلشیفته فراهانی یکی از تماشاگران کنسرت علی عظیمی در این شهر بود و مجذوب یکی از آهنگ‌های جدیدش شد. علی عظیمی نیز به او گفت آهنگ دیگری در همین چهارچوب دارد که می‌توانند به صورت مشترک اجرا کنند.