به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، بهمن ۲۶، ۱۳۹۸

مجید انصاری در باره انتخابات مجلس:

«نباید اجازه دهیم خانه ملت تبدیل به پادگان شود»
مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سرلیست کارگزاران و احزاب اصلاح طلب
فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس در حالی برگذار می‌شود که اکثر جریان‌های موسوم به اصلاح طلب، از رد گسترده صلاحیت نامزدهایشان توسط شورای نگهبان گلایه دارند. رد صلاحیت گسترده نامزدهای اصلاح‌طلبان همچنین باعث شده است که شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان برای این انتخابات از ارائه لیست خودداری کند.

شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن ماه اعلام کرد در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تهران لیستی ارائه نخواهد شد.

حمیدرضا عارف هم گفت «در شهر تهران شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان راساً به عرصه انتخابات وارد نخواهد شد و این امر به احزاب عضو واگذار شده است». او تأکید کرد «اینکه یک حزب بخواهد نامزدهای خود را معرفی کند یا با جمعی از احزاب دیگر ائتلاف کند، به تصمیم خودشان بازمی‌گردد اما از لوگو و برند شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نمی‌توانند استفاده کنند».

 مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز پنجشنبه در نشست خود با جوانان حزب "ندای ایرانیان" گفت که سر لیست کارگزاران و احزاب اصلاح طلب شده است، البته برخی از نامزدهای آنان که رد صلاحیت نشده‌اند. او گفت «در جلسات متعددی که با جناب آقای خاتمی رئیس دولت اصلاحات و مشاورانشان داشتیم، ایشان گفتند باتوجه به شرایط فعلی، ۱۱۰ نفر از مجرب‌ها را مشخص کنیم و از جوانان هم بخواهیم وارد صحنه شوند تا از تهدیدات کشور جلوگیری کنند و در این زمستان سرد که از حوادث آبان و سال‌های گذشته بوجود آمده، عبور کنیم. من هم بر همین اساس از مصلحت‌اندیشی آقای خاتمی و بزرگان تمکین کردم . اما از جمع ۱۱۰ نفری، تنها از ۵ نفر ثبت نام کردند و تنها من تائید صلاحیت شدم».

مجید انصاری درتوجیه نامزد شدن خود در این انتخابات، علیرغم ردِ صلاحیت‌های فله‌ای شورای نگهبان گفت: «در برخورد با مشکلات، یک راه اینست که بنشینیم؛ و نوع دیگر این‌است که باقیمانده‌ها حرکت کنند؛ هیچ سمی خطرناک‌تر از ناامیدی نیست. لشکر جهل از در ناامیدی وارد می‌شود. اگر با عدم شرکت، مشکلات موجود در رد صلاحیت‌ها حل می‌شد من هم می‌گفتم شرکت نکنیم، اما اگر شرکت نکنیم روزنه‌ها بسته می‌شود؛ وجود یک اقلیت، گاهی از یک اکثریت تاثیرگذاری بیشتری دارد. من در ادوار مختلف مجلس، این نوع مسائل را دیده‌ام و عدم شرکت مشکل را حل نمی‌کند، بلکه باعث تشدید مشکلات می‌شود». او همچنین تأکید کرد که «نباید اجازه دهیم خانه ملت تبدیل به پادگان شود».

رأی‌گیری برای انتخاب نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان روز جمعه ٢ اسفند/ ٢١ فوریه آینده برگذار می‌شود و طبق قانون انتخابات، از پایان روز چهارشنبه ٣٠ بهمن/ ١٩ فوریه، تبلیغات ممنوع خواهد بود.

رادیو بین المللی فرانسه