به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، آبان ۱۳، ۱۴۰۰

مادر و‌ خواهر ستار بهشتی، بازداشت شدند

گوهر عشقی و سحر بهشتی، مادر و خواهر ستار بهشتی وبلاگ‌نویس کشته شده، چهارشنبه شب بازداشت شدند. بنابر اعلام بنیاد ستار بهشتی، مصطفی اسلامی همسر سحر بهشتی، نیز به دنبال اعتراض به رفتار نیروهای امنیتی، مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بازداشت شد.

بنیاد ستار بهشتی اعلام کرد درحالی که قرار بود روز پنج‌شنبه مراسم سالگرد ستار بهشتی برگزار شود، چهارشنبه شب «ماموران امنیتی با هجوم وحشیانه و ایجاد رعب و وحشت، همه اعضای خانواده ستار بهشتی را بازداشت کردند.»

ماموران امنیتی ساعت ده و بیست دقیقه چهارشنبه شب، دوازدهم آبان ماه، با یورش به منزل سحر بهشتی، خواهر ستار بهشتی، ‌ضمن بازرسی و جمع‌آوری لوازم ارتباطی اعضای این خانواده، همه اعضای خانواده ستار بهشتی را بازداشت کردند.


بنابر گزارش بنیاد ستار بهشتی «در زمان یورش ماموران و ایجاد رعب و وحشت، گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، دچار حمله قلبی شد و برای لحظاتی قادر به تنفس نبود. همچنین ماموران از رساندن دارو به گوهر عشقی توسط دخترش، سحر بهشتی، جلوگیری کرده و با هتاکی و فحاشی او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.»


بنیاد ستار بهشتی خاطرنشان کرد مصطفی اسلامی همسر سحر بهشتی هم که یکی از بازداشت‌شدگان است، به رفتار ماموران با همسر و مادر همسر خود اعتراض کرد که در پی این اعتراض، از سوی ماموران مورد ضرب و‌شتم شدید قرار گرفت.


این بنیاد افزود که به دنبال «وحشت و گریه مدام فرزندان ده و دو ساله سحر بهشتی، یکی از ماموران به سمت آنها حمله کرده و خواستار سکوت» این کودکان شد.


گوهر عشقی نهم آبان ماه در روز سالگرد کشته شدن فرزندش، با انتشار ویدیویی ضمن توضیح نحوه بازداشت فرزندش ستار بهشتی و بیان اینکه فکر نمی‌کردم فرزندم را بی‌گناه چهار روزه می‌کشند، خطاب به علی خامنه‌ای گفت: « خامنه‌ای، الهی به داغ فرزندانت بنشینی، جگر ما را سوزاندی خدا جگرت را بسوزاند.»


ستار بهشتی به دلیل انتشار مطالب انتقادی در وبلاگ خود، ۹ آبان سال ۹۱ از سوی پلیس فتای نیروی انتظامی به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت در شبکه اجتماعی و فیس‌بوک» بازداشت و در کمتر از چهار روز در اثر شکنجه شدید در بازداشتگاه کشته شد.


بازداشت‌ چهارشنبه شب اعضای خانواده ستار بهشتی در حالی انجام شد که قرار بود روز پنج شنبه، سیزدهم آبان، به دعوت بنیاد ستار بهشتی مراسم سالگرد ستار بهشتی و یادبود کشته‌شدگان اعتراضات آبان با حضور گوهر عشقی، مادران دادخواه و برخی از فعالان برگزار شود.


از سوی دیگر جبهه دموکراتیک ایران نیز اعلام کرد که حشمت‌الله طبرزدی، دبیرکل و شش نفر از اعضای شورای مرکزی پس از آنکه روز چهارشنبه ۱۲ آبان بر مزار ستار بهشتی حاضر شده بودند، بازداشت شده‌اند.

این تشکل خاطرنشان کرد که حشمت‌الله طبرزدی، یاسمین حنیفه، اسماعیل مفتی‌زاده، محمد رضا خسروی، پرویز سفری، آرش سلیمانی و علی رستمی به دست نیروهای لباس شخصی و «با خشونت» بازداشت شده‌اند.

ايران اينترنشنال