به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آبان ۱۵، ۱۴۰۰

قرص ضد کرونای فایزر تا ۹۰ درصد خطر مرگ و بستری شدن را کاهش می‌دهد

 شرکت فایزر می‌گوید قرص تولیدی این شرکت برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ تا حدود ۹۰ درصد احتمال بستری شدن افراد در بیمارستان را کاهش می‌دهد.

فایزر روز جمعه ۵ نوامبر با اعلام این مطلب تاکید کرد که آزمایش‌های بالینی روی افراد مبتلا به عفونت‌های خفیف و متوسط بیماری کووید-۱۹ نتایج بسیار امیدوار کننده‌ای به دست آورده است. این شرکت می‌گوید در اولین فرصت از سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا درخواست مجوز تولید خواهد کرد تا بتواند در میزان گسترده روند تولید این قرص را آغاز کند.

این در حالیست که روز گذشته، سازمان تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی بریتانیا پیشتر به عنوان نخستین کشور این قرص را تایید و اجازه تولید آن‌را صادر کرده بود.

فایزر روز جمعه نتایج تحقیات خود را که روی ۷۷۵ بیمار بزرگسال انجام شده منتشر کرد. بر اساس این آزمایش بالینی ۸۹ درصد کسانی که به ویروس کرونا آلوده شده بودند، پس از مصرف قرص تولیدی شرکت فایزر در بیمارستان بستری نشدند و هیچ کدام این افراد نیز جان خود را از دست ندادند. از سوی دیگر میزان ابتلا در میان افرادی که از دارونما استفاده کرده بودند ۷ درصد بوده است و ۷ مورد مرگ نیز در این دسته مشاهده شده است.

رویترز: سازمان جهانی بهداشت در صدد تامین قرص‌های ضد کووید ۱۰ دلاری برای کشورهای فقیر است
بریتانیا به عنوان نخستین کشور جهان مجوز استفاده از قرص کووید-۱۹ را صادر کرد
دکتر مایکل دولستن، رئيس گروه تحقیقاتی شرکت فایزر در این خصوص می‌گوید: «ما امیدوار بودیم به نتایجی امیدوارکننده دست یابیم اما چیزی که به دست آمده فراتر از حد تصور است. این اتفاق بسیار نادری است که شما شاهد اثر بخشی حدودا ۹۰ درصدی یک قرص در برابر بیماری‌های خطرناک باشید.»

قرص تولیدی شرکت فایزر که در ترکیب با داروی دیگری به نام ریتوناویر تحویز می‌شود با نام تجاری Paxlovid به بازار عرضه خواهد شد. این دارو که شامل سه قرص است باید دو بار در روز مصرف شود.

فایزر می‌گوید چندین مورد عوارض جانبی هم در میان افرادی که قرص‌های این شرکت را مصرف کرده‌اند مشاهده شده است.

یک گروه مستقل از کارشناسان پزشکی به فایزر توصیه کرده‌اند سریعتر روند آزمایشی خود را متوقف و برای دریافت مجوز تولید گسترده در مرکز غذا و داروی ایالات متحده اقدام کند.

 یورونیوز فارسی