به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، آذر ۰۸، ۱۴۰۰

تداوم اعتراضات پراکنده و حضور پررنگ نیروهای امنیتی در اصفهان

 سرکوب تجمع مسالمت‌آمیز کشاورزان و شهروندان اصفهان با گاز اشک‌آور 

در شرایطی که گفته می‌شود با سرکوب گسترده تجمع مسالمت‌آمیز کشاورزان و شهروندان اصفهان اینترنت این شهر با اخلال مواجه شده است، چندین تصویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی ​از تداوم پراکنده اعتراضات و حضور پررنگ نیروهای امنیتی در این شهر حکایت دارد.

کشاورزان اصفهانی‌ از دو هفته پیش و در اعتراض به عدم دریافت حق‌آبه خود در بستر زاینده‌رود تجمع اعتراضی شبانه‌روزی برگزار کردند؛ تجمعی که در ابتدا آن را «به حق» نامیدند، اما حکومت تداوم و ماندگاری‌اش را برنتابید.


به رغم حضور سنگین نیروهای امنیتی و آغاز خشونت از سوی آنها، معترضان باز هم خواستار حمایت نیروی انتظامی شدند، اما نیروهای امنیتی نیز به سرکوب مردم برای پایان دادن به اعتراضات روی آوردند. معترضان، که بخش عمده‌ای از آنها شامل کشاورزان بودند، بارها خطاب به مقامات جمهوری اسلامی از دغدغه و خواسته‌های بر حق خود گفتند.

نماینده اصفهان روز دوشنبه در گفتگویی با ایلنا، ضمن تایید بر این که وضعیت کنونی نتیجه سوء‌مدیریت و بی تدبیری است، گفت که فرصت حضور در جمع کشاورزان را پیدا نکرده و تجمع اعتراضی را تایید نمی‌کند.

اعتراضات مردم ایران نقریبا همیشه با دو بهانه - یعنی تخریب اموال عمومی و حضور برخی عناصر معاند و اراذل و اوباش - با سرکوب حکومت جمهوری اسلامی مواجه می‌شود.

این در حالی است که در اعتراضات مسالمت آمیز کشاورزان اصفهان، آنها در بستر زاینده‌رودی که سال‌ها است دیگر آبی در آن جریان ندارد شکل گرفت و حاضران در این تجمع، کشاورزان و مردمی بودند که خواستار دریافت حق‌آبه و جاری شدن آب این رودخانه بودند.

برخی هنرمندان داخل و خارج از ایران - از جمله گوگوش، گلشیفته فراهانی، پرویز پرستویی، نوید محمدزاده، شقایق دهقان و بسیاری دیگر از چهره‌های مطرح - نیز به وقایع این روزهای اصفهان واکنش نشان دادند.

صدای آمریکا