به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، آذر ۰۷، ۱۴۰۰

بهروز سورن: تفنگت را زمین بگذار مزدور!

 
این عکس بیانگر چهل و اندی سال حاکمیت جمهوری اسلامی است. نیاز به تحلیل ندارد. تجربه ای دیرین برای مردم ایران است. این تصویر نشان میدهد که جمهوری اسلامی برای حل معضلات سیاسی و اجتماعی تنها یک زبان می شناسد سرکوب و سرکوب. از این تصاویر بسیار در تاریخچه هجوم وحشیانه رژیم به اعتراضات مردمی تا کنون منتشر شده است. این زبان از صبح دیروز در برابر اعتراضات کشاورزان اصفهان بکار گرفته شده است با به آتش کشیدن چادرهایشان و تخریب داربست آنها و شلیک گاز اشک آور و شلیک گلوله های ساچمه ای, استفاده از چماق و باتوم و شوکر و خلاصه همه امکانات ضد شورش که در اختیار داشته اند.باندهای مافیایی سرکوب مخالفان در نظام حاکم موضوع تازه ای نیست.

این دسته جات مسلح به سلاح های سرد و گرم با روی کار آمدن این رژیم هویدا شده و جنایات بی شماری را علیه جوانان و فرهیختگان, زنان و کارگران و زحمتکشان کشورمان مرتکب شدند. هجوم این وحوش به ازادیهای نیم بند خودبخودی پس از انقلاب 57 برای نسلهای گذشته بخوبی آشناست.پر واضح است زمانی که هر گونه اعتراض مسالمت آمیز و مدنی با خشونت قوای مسلح رژیم مواجه میشود و عملا امکان چنین اعتراضاتی در مناسبات حاکم موجود نیست, نیروهای مردمی در صدد مقاومت بر می آیند و پاسخ خشونت را حتی با دستان خالی میدهند و این حق انسانی آنهاست که از خود دفاع کنند.مسئولین نظام در استان اصفهان علیرغم انتشار بسیار گزارشات تصویری از کشته شدن فرد یا افرادی در این درگیری ها اظهار بی اطلاعی کرده و تنها شمار بازداشتی ها را 65 نفر اعلام کرده اند.

سناریو اعمال خشونت نیز ساخته میشود. دو نفر با لباس شخصی به چادر کشاورزان نزدیک و وارد میشوند و بلافاصله شعله های آتش بلند میشود. فیلمبردار که از ابتدا روی ایندو نفر زوم شده است این فیلم را در اختیار صدا و سیمای حکومتی قرار میدهد و آنها نیز با توسل به آن آتش زدن چادرها را به خود کشاورزان منتسب می کنند. سناریوی بسیار آشنایی که در طول تاریخ مورد بهره برداری سیاسیون جهان قرار گرفته و جنگ های خانمانسوزی را به بشریت تحمیل کرده است.

این مجموعه ها همواره موازی با نهادهای رسمی حکومتی عمل کرده اند و بی شمار تصاویری نیز بنام آنها یعنی لباس شخصی ها منتشر شده است اما دیروز در اصفهان همین اراذل و اوباش که از وحشی ترین و لمپن ترین  افراد تشکیل شده اند همگی با لباس های ورزشی و باتوم و دیگر سلاح ها بجان مردم اصفهان افتادند. چشم و صورت خونین پیرمرد زحمتکش و ستم خورده و جسد بی جان شیر زنی که با شلیک مستقیم گلوله به سرش خونین بر زمین افتاده است  چنان دردآور است که نگاه هر بیننده ای را مات و مبهوت و میخکوب این تصاویر می کند. تلخ تر از اینکه دستان پینه بسته کشاورزان زحمتکش ایران با گلوله های ساچمه ای زخمی شوند و صورت خونین آنها حاصل فریاد دادخواهانه شان شود قابل تصور نیست.

بر اساس گزارشات تا کنونی حداقل سی نفر از زخمی شدگان در این هجوم وحشیانه نیروهای ضد شورش! و لباس ورزشی ها ( لباس شخصی ها ) از ناحیه چشم مصدوم شده اند. بر اساس همین گزارشات هم اکنون جستجوی خانه بخانه برای بازداشت معترضین که از طریق دوربینهای خیابانی شناسایی شده اند جریان دارد و بسیاری از بازداشت شدگان به زندان دستگرد منتقل شده اند.جمهوری اسلامی با این سرکوب ها و کشتار مقبره خود را عمیقتر میکند. در میان بازداشت شدگان روستائیان زحمتکش بسیاری هستند که بخشی از آنها به زندانهای مخوف دیگر سپاه منتقل شده اند.

هشدار! این ویدئو بسیار دردناک است

https://twitter.com/zhinoebrahimi88/status/1464219643342692373

در این ویدئو تنها جسد یک زن دیده نمیشود بلکه نشاندهنده آن است که زنان کشورمان در صف مقدم مبارزات و جنبش های مردمی قرار دارند و حضور گسترده آنهاست که میتواند بنیان ستم وحوش حاکم را بر چیند.

قطع و کندی وسائل ارتباطات جمعی آغازگر این سرکوب بود چرا که دستگاه حاکم از همبستگی عمومی مردم اصفهان بشدت در هراس افتاده بود. جوانان اما راهکار های خود را داشتند و ضمن مقاومت در برابر نیروهای ضد شورش و مزدوران شهرداری اقدام به شکستن و یا از کارانداختن دوربینهای خیابانی کردند. آتش زدن لاستیک ها جهت خنثی سازی اثرات گاز اشک آور

فراری دادن سرکوبگران

https://twitter.com/i/status/1464156814317178897

شعارها:

مرگ بر دیکتاتور

مرگ بر خامنه ای

بی شرف, بی شرف

مرگ بر دشمن زاینده رود

تا آب نیاد به رودخونه  برنمیگردیم به خونه

اصفهانی با غیرت حمایت حمایت

ملا بر حیا کن مملکتو رها کن

نترسید, نترسید, ما همه با هم هستیم

 

مقاومت جوانان شهر اصفهان در دفاع از خود

https://twitter.com/i/status/1209963247992000515

پاسخ جوانان اصفهان به مزدوران گارد ویژه در کنار دیوار پایگاه سپاه

https://www.youtube.com/watch?v=yj_fyovBjio 

این اعتراضات در شهرهایی همانند شهر کرد, مشهد, کرج, زاهدان, شیراز, خلخال, زابل, مراغه, ساوجبلاغ ، نیکشهر، و سراوان  و آمل نیز برگزار شده بود. گفته شده است که در حدود 130 نفر از معترضان دستگیر و 3 نفر کشته شده اند. بر اساس گزارشات تکمیلی مقاومت کشاورزان و جوانان اصفهان در طول شب نیز ادامه داشته است.