به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، آبان ۱۳، ۱۴۰۰

واکنش واشنگتن به ادعای سپاه در مورد «تلاش آمریکا» برای توقیف تانکر حامل نفت ایران

 

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا: ادعاهای جمهوری اسلامی در مورد نفتکش «کاملا نادرست» است. سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده ادعاهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران مبنی بر جلوگیری از تلاش آمریکا برای توقیف یک نفتکش حامل نفت ایران در دریای عمان را رد کرد و آن را کاملا «نادرست» خواند.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون، عصر چهارشنبه در جریان یک کنفرانس خبری گفت: «من ادعاهای ایران را دیده‌ام، آنها کاملاً نادرست و خلاف حقیقت هستند. ... این یک ادعای ساختگی است.»

وی همچنین تاکید کرد که عمل «توقیف‌‌ کردن» توسط ایران انجام شد.

صدای آمریکا - سپاه پاسداران ایران روز چهارشنبه ۱۲ آبان مدعی شد تلاش آمریکا برای توقیف یک تانکر حامل نفت جمهوری اسلامی ایران در دریای عمان را «خنثی» کرده است.

اما به گزارش رویترز، مقامات آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که ادعای ایران واقعیت ندارد و آمریکا برای توقیف هیچ نفتکشی اقدام نکرده است.

به نوشته رویترز، مقامات آمریکایی گفتند که در واقع نیروهای ایرانی یک نفتکش با پرچم ویتنام را در ماه گذشته میلادی توقیف کردند و نیروهای دریایی آمریکا فقط آن شرایط را زیر نظر داشتند.

تلویزیون الحره نیز، روز چهارشنبه به نقل از وزارت دفاع آمریکا گفت ادعای سپاه در مورد تلاش نیروهای دریایی آمریکا برای بازپس گیری یک نفتکش از نیروی‌های ایرانی نادرست است.

همچنین نیوزویک به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گزارش داد که نیروهای ایرانی هفته گذشته یک نفتکش را در دریای عمان توقیف کردند؛ اما گفت که نیروهای آمریکایی فقط ناظر این حادثه بودند و با سپاه پاسداران برخورد نکردند.

رویترز