به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، آبان ۲۷، ۱۴۰۰

تماس تلفنی نرگس محمدی از زندان و ابلاغ حکم سنگین به او در سلول انفرادی

تقی رحمانی همسر نرگس محمدی، فعال حقوق بشر در دو توییت از ابلاغ حکم سنگین برای همسرش خبر داد. رحمانی نوشت: «نرگس محمدی در زندان اوین است. در تماس تلفنی گفته است ۳۰ ماه زندان به وی ابلاغ کرده‌اند، می‌خواهند وی را شلاق بزنند. او گفته نمی‌گذارد که وی را شلاق بزنند و در برابر حکم شلاق مقاومت می‌کند که تلفن قطع شده است.»

تقی رحمانی در توییت بعدی این خبر را تکمیل کرده و گفته است:

«تصریح کنم که ابلاغ حکم ۳۰ ماه زندان به نرگس در سلول انفرادی انجام شده است. همچنین شلاق ۸۰ ضربه است. با قطع تلفن امکان اطلاع از وضعیت او از ما گرفته شده است.»

تقی رحمانی روز گذشته سه‌شنبه ۲۵ آبان در توییتر از دستگیری نرگس محمدی در مراسم دومین سالگرد ابراهیم کتابدار خبر داد و نوشت:

«در مراسم دومين سالگرد آبان خونين برای ابراهيم كتابدار، نرگس محمدی بازداشت شد.»

ابراهیم کتابدار از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ است. نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی با شلیک مستقیم به قلبش، جان او را گرفتند.

نرگس محمدی در مهر ۹۹ پس از تحمل پنج سال و نیم حبس در زندان‌های اوین و زنجان، آزاد شد. نهادهای امنیتی اما پرونده‌ای را در دوران حبس علیه او گشوده و او را به «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق انتشار بیانیه (بیانیه مبارزه با اعدام)»، «تحصن در دفتر زندان (تحصن دی ماه سال۹۸ در اعتراض به کشتار مردم در خیابان های سراسر کشور)»، «تمرد از ریاست و مقامات زندان (برای پایان دادن به تحصن اعتراضی)»، «تخریب شیشه ها» و «افترا نسبت به اتهام شکنجه‌گری و ایراد ضرب و جرح» متهم کردند.

گویانیوز