به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، دی ۰۲، ۱۴۰۰

فرماندۀ جدید نیروی هوایی اسرائیل :

اگر لازم باشد همین فردا می‌توانیم برنامۀ اتمی ایران را نابود کنیم

تومر بار فرماندۀ جدید نیروی هوایی اسرائیل

فرماندۀ جدید نیروی هوایی اسرائیل، تومر بار، در گفتگو با روزنامۀ "یدیوت آحارونوت" گفته است که اگر لازم باشد همین فردا این کشور می تواند تأسیسات اتمی ایران را با موفقیت نابود کند.

تومر بار، در حال حاضر مدیریت طرحریزی نیروی هوایی اسرائیل را برعهده دارد و قرار است در آوریل آینده فرماندهی نیروی هوایی ارتش اسرائیل را برعهده بگیرد. در صورت شکست مذاکرات وین، تومر بار  احتمالاً حمله به تأسیسات اتمی ایران را هدایت خواهد کرد.


وی در مصاحبۀ خود با نشریۀ اسرائیلی گفته است : "باید بپذیرم که چنین حمله ای در دورۀ فرماندهی من روی خواهد داد و شانه هایم از حالا سنگینی چنین مسئولیتی را حس می کنند."


تومر بار در پاسخ به این پرسش که آیا اسرائیل می تواند با موفقیت تأسیسات هسته‌ای ایران را بمباران کند، گفته است : "غیرقابل تصور است که عملیاتی را هزاران کیلومتر دورتر از خاک اسرائیل انجام بدهیم، بی آنکه بتوانم در بازگشت بگویم : "مأموریتم را انجام دادم."


او گفته است که حتی از زمان به دست گرفتن مدیریت طرحریزی قوای نیروی هوایی اسرائیل، قابلیت حمله به تأسیسات اتمی ایران مهمترین وظیفۀ او بوده است.


تومر بار سپس افزوده است که ارتش اسرائیل با برخورداری از پیشرفته ترین تجهیزات نظامی از جمله جنگنده های "اف۳٥" و هزاران پدافند موشکی "گنبد آهنین" قادر است در لایه های متعدد از امنیت این کشور دفاع کند.


فرماندۀ جدید نیروی هوایی ارتش اسرائیل در جای دیگری از سخنانش افزوده است که به محض حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران، حملات موشکی حزب الله به دستور تهران علیه اسرائیل نیز آغاز خواهد شد، زیرا، رهبر حزب الله، به گفتۀ تومر بار، سی سال است که مترصد چنین فرمانی است. وی گفته است که اسرائیل باید خود را برای چنین حمله ای از جانب حزب الله نیز آماده کند. فرماندۀ نیروی هوایی اسرائیل سپس گفته است که جنگ آتی این کشور با حزب الله هیچ شباهتی به دو جنگ نخست لبنان نخواهد داشت. به گفتۀ او در جنگ آینده لبنان عملیات زمینی نیز وجود خواهد داشت و در صورت وقوع چنین جنگی اسرائیل تصمیم گرفته است که کار را برای همیشه یکسره کند، یعنی به یک پیروزی قاطع در کوتاه ترین زمان و با کمترین تلفات دست یابد.    

رادیو بین المللی فرانسه